دلیل اهمیت تگ ها و هدرها در سئو سایت چیست؟

تاریخ انتشار خبر : 1396 شهریور 07

دلیل اهمیت تگ ها و هدرها در سئو سایت چیست؟

وقتی نوبت به بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو (SEO) می‌رسد، انتخاب تگ‌های مناسب برای سرفصل و عنوان بسیار پیچیده می‌شود. اما هیچ تاکنون با خود تان فکر کرده‌اید که دلیل اهمیت این تگ‌ها در سئو سایت چیست؟ همانطور که می‌دانیم، سئو یک استارتژی بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از رویکردهای مختلف به بهینه سازی و جستجوی سریع وب سایت شما و همچنین افزایش اعتبار مشتریان بالقوه می‌پردازد.

اینترنت مکانی از اطلاعات نامحدود می‌باشد. از این رو، جستجوی تک تک اطلاعات در بازه زمانی بسیار سریع، کمی چالش برانگیز است. به همین دلیل بازاریابان حرفه‌ای از رویکرد بهینه سازی موتورهای جستجو برای یافتن سریع تر اطلاعات توسط کاربران بهره می‌برند.

درست مثل این می ماند که شما به کتابخانه مراجعه کرده و در میان انبوهی از کتاب‌ها، به جستجوی کتابی خاص می‌پردازید. در مورد سئو، با استفاده از نقشه‌های دیجیتالی، می‌توانید نوع اطلاعات خود را در وب سایت وارد کرده و این کار را با استفاده از تگ‌ها و هدرها انجام می‌دهید.

 

تگ های سئو به چه معنی هستند؟

وقتی نوبت به اینترنت می‌رسد با صفحات متنوعی از اطلاعات مختلف روبرو هستیم. طبقه بندی این اطلاعات بسیار دشوار و چالش برانگیز هستند. تگ‌ها کمک می‌کنند موتور جستجو، صفحات ویژه و یا مقوله‌هایی را پیدا کنند که بهترین پیامدها را در بر دارند. تگ‌های سئو به محتوای صحفحه‌های وب ساختار داده و سلسله مراتب آنها را مشخص می‌کنند. بدون این تگ‌ها مخاطب و موتورهای جستجو نمی‌توانند موضوع هر بخش از محتوا را تشخیص بدهند. 

 

تگ تایتل (Title Tag)

تگ تایتل در سئو سایت

تگ تایتل یا عنوان مشخص می‌کند کلمه کلیدی و موضوع محتوای صفحه چیست و چه جنبه‌هایی از این موضوع را پوشش می‌دهد. تگ تایتل اهمیت زیادی در سئو دارد و موتورهای جستجو با شناسایی ارتباط آن با محتوای صفحه، موضوعیت و ارزشمندی صفحه را تخمین می‌زنند.

درست مثل این است که وقتی به کتابخانه مراجعه کرده و درخواست کتاب خاصی دارید، مسئول کتابخانه با دسته بندی‌های مختلف، کتاب مورد نظرتان را خیلی سریع‌تر در اختیارتان قرار می‌دهد. سئو با ایجاد یک نقشه دیجیتالی، به کاربران کمک می‌کند تا مفاهیمی را که علاقمند به آن هستند، بسیار سریع تر پیدا کنند. این کار با استفاده از تگ‌های مختلف و بهینه سازی‌های قانونمند انجام می‌گیرد.

 

تگ هدر (Header Tag)

اهمیت تگ هدر در سئو سایت

 

تگ‌ها، همان عناوین صفحات وب سایت هستند. کمک می کنند که خواننده موضوع کلی را درک کرده و به همین منظور در بخش صفحه نمایش نتایج موتور جستجو نشان داده می شوند. این تگ ها به کاربران کمک می کنند پیش از این که بر روی صفحه ای کلیک کنند، از موضوع کلی آن باخبر شوند.

یکی از مهمترین تگ ها هم برای کاربران و بازدید کننده های سایت و هم برای جستجوگرهای وب سایت تگ عنوان یا  تگ (Title) می باشد. متنی که داخل این تگ قرار میگیرد عنوان صفحه را مشخص میکند که در Title bar مرورگر به کاربران نشان داده می شود. این تگ بسیار در سئو و بهینه سازی سایت موثر است. به خصوص زمانی که می خواهید عنوان اصلی صفحه خود را انتخاب کنید. علاوه بر آن، با نوشتن داده های این تگ به کاربر کمک می کنید که موضوع صفحه شما را به راحتی تشخیص دهید. دقیقا همان کاری که در سئو و بهینه سازی سایت نیز انجام می شود.

 

نحوه استفاده از تگ های هدر

استفاده از تگ‌های هدر وقتی با شناخت درست قواعد آنها انجام شود نقش قابل توجهی در بهبود سئو سایت دارد. برای مثال تگ عنوان یا H1 فقط یک بار باید در صفحه مورد استفاده قرار بگیرد. محدودیتی برای استفاده از تگ‌های جزئی‌تر مثل H2، H3 و H4 وجود ندارد اما به صورت کلی یک تگ H4 لازم است بخشی از تگ H3 و یک تگ H3 بخشی از یک تگ H2 باشد و تمام آنها بخشی از یک تگ H1 باشند. مثال زیر قواعد و نحوه استفاده از تگ‌‌های هدر در ساختاردهی محتوای صفحه را نشان می‌دهد:

  • H1 یا عنوان: مزایای ورزش در سلامتی
  • H2 یا زیرعنوان: مزایای ورزش در سلامت روان
  • H3 یا بخش زیرعنوان: کاهش استرس
  • H3 یا بخش زیرعنوان: کاهش اضطراب
  • H3 یا بخش زیرعنوان: کاهش خطر افسردگی
  • H2 یا زیرعنوان: مزایای ورزش در سلامت جسمی
  • H3 یا بخش زیرعنوان: افزایش مقاومت بدنی
  • H3 یا بخش زیرعنوان: تقویت عضلات
  • H3 یا بخش زیرعنوان: افزایش انعطاف بدن

در مثال بالا بدون اینکه محتوای متنی وجود داشته باشد، موضوع و بخش‌های آن فقط با دیدن تگ‌های هدر به خوبی قابل تشخیص است. موتورهای جستجو با بررسی تگ های هدر موضوع و ارتباط بخش‌های محتوا با هم را تشخیص داده و آن را برای نشان دادن به مخاطب مناسب ارزیابی می‌کنند.

 

نقش متا تگ در سئو سایت

متا تگ ها در سئو

 

متا تگ‌ها داده‌های متنی هستند که محتوای صفحه را برای موتورهای جست و جو  توصیف می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا متوجه شوند موضوع آن صفحه چیست. این تگ‌ها که با عنوان توضیحات متا هم شناخته می‌شوند، در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود مخاطبان ارتباط محتوای صفحه با کلمه کلیدی یا عبارت مورد جستجو را متوجه شوند. متا تگ‌ها باید با تعداد کاراکتر مشخصی ایجاد شوند و کلمه کلیدی در آنها به کار برده شود.

 

دلیل اهمیت بیش از حد هدرها در سئو سایت چیست؟

تگ های هدر به عنوان یک راه قراردادی برای مشخص کردن بخش های اصلی یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. در موتورهای جستجو مدت های زیادی است که از آن ها به عنوان سرنخ برای فهمیدن موضوع صفحات استفاده می گردد. اگر کلماتی که صفحه شما بر اساس آن ها پایه ریزی شده است در تگ هدر گنجانده شود، شانس شما برای حضور در نتایج جستجو افزایش مختصری خواهد داشت.

 

بهینه سازی و سئو سایت

 

بهینه سازی و سئو سایت

هنگامی که نوبت به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) میرسد، متغیرهای مختلفی وجود دارد که با رتبه بندی شما معادل هستند؛ با این حال، هدر ها یکی از مهمترین عوامل در نظر گرفته می شوند. وقتی صحبت بر سر سئو و بهینه سازی سایت می شود سازمان دهی هدرها و تگ ها بسیار کلیدی می باشد. به این دلیل که به موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ کمک می کند و باعث فهم بهتر موضوعات در یک صفحه از وب سایت می شود.
هنگام ساختن یک صفحه وب سایت مهم است که از ساختار قیفی استفاده کنید. این ساختار از تگ های عنوان و تگ های هدر استفاده می کند که براساس سلسله مراتب H1 تا H6 است. H1 عنوان صفحه وب است که اغلب تگ عنوان است؛ در حالی که H2 ها موضوعات یا تگ های هدر هستند. H1 موضوع کلی وب سایت است، در حالی که H2 زیرشاخه است، سپس H3 to H6 زیر بخش H2 است.  با استفاده از کلمات کلیدی در تگ های هدر و تگ های عنوان، موتورهای جستجو به راحتی متوجه خواهند شد جایگاه صفحه شما چیست و در نتایج جستجو وب سایت شما را نشان می دهند.

 

 بهینه سازی سایت

 

  • 11
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر