تمرین ها برای طراحی UX وب سایت های هتل داری

تاریخ انتشار خبر : 1396 مرداد 09

تمرین ها برای طراحی UX وب سایت های هتل داری

تجربه کاربری (UX)، جزء جدایی ناپذیر در طراحی وب سایت است و هیچ شکی هم در مورد آن نیست. البته بهتر است اینچنین بگوییم اگر یک حوزه صنعتی وجود داشته باشد که تجربه کاربری در آن بیش از هر چیز دیگر مهم قلمداد شود، صنعت میهمان نوازی و گردشگری است.

صنعت میهمان نوازی مربوط به ملاقات با میهمانان و ارائه تجارب متفاوت گردشگری از اولین لحظه بازدید تا تصمیم نهایی می باشد. شاخه‌ای گسترده از صنعت خدمات است که در زمینه ارائه مکان‌های اقامتی، برنامه‌ریزی مراسم، شهر بازی‌ها، حمل‌ونقل، خطوط کشتی‌های کروز، همچنین خدمات گردشگری را در بر می‌گیرد. مهمان نوازی، صنعتی چند میلیارد دلاری است که در آن شغل‌های فراوانی قابل تعریف می‌باشد، برای نمونه یک واحد مهمان‌نوازی مانند رستوران، هتل و یا یک پارک تفریحی؛ شامل کارگروه‌های مختلفی از قبیل تعمیر و نگهداری تأسیسات و عملیات خانه‌داری، باربری، آشپزخانه، مدیریت، بازاریابی و منابع انسانی می‌باشد.

بیشتر بخوانید؛ طراحی سایت هتل

 

طراحی سایت هتل داری

 

در عصر حاضر و با افزایش رو به رشد حوزه های دیجیتالی ، صنعت میهمان نوازی بیشتر در حوزه های هتل برجسته می شود. مهم ترین خصوصیت آن هم رزرو مستقیم بلیط به صورت آنلاین می باشد. بنابراین شما به عنوان یک هتلدار و صاحب هتل دوست دارید تجربه کاربری را که همان تجربه مهمان در هتل شماست، به تجارب خود بیفزایید.

برای اجرای این کار، بایستی ابتدا این نکته را درک کرده باشید که چرا مسافران دوست دارند از وب سایت شما دیدن کنند؟ مقاصد اصلی این بازدیدکنندگان چیست؟ وقتی پاسخ این سوالات را دریافت کردید، قادر خواهید بود مطالبات میهمانان را در وب سایت خود تجلی دهید.

 

درک رفتار کاربران میهمان در وب سایت

شما به عنوان یک طراح ،بایستی بینش وسیع تری نسبت به صنعت میهمان نوازی و تحلیل رفتارهای کاربران میهمان اتخاذ کنید تا وب سایت خود را دقیقا منطبق با تجارب کاربران تطبیق دهید. طبق تحقیقی که از سوی گوگل منتشر شده است، به طور متوسط شصت درصد از میهمانان ابتدا به جستجوی نام هتل پرداخته و خیلی سریع اقدام به رزرو بلیط به صورت آنلاین می کنند.

 

وب سایت هتل داری

 

این بدین معناست که وقتی کاربری از وب سایت شما بازدید می کند، به احتمال بسیار زیاد، نوعی تحقیق انجام داده و می خواهد:

  • قیمت های وب سایت شما را با سایر هتل ها و آزانس های مجاور مقایسه نماید.
  • اطلاعات بیشتری در خصوص هتل شما، نحوه ارائه خدمات و یا دریافت عکس ها و ویدئوهای بیشتر کسب نماید
  • وب سایت شما را بررسی می کند تا ببیند آیا ویژگی های خاصی هست که سایر نمونه ها فاقد آن باشند.

در حالت کلی، این ها مهم ترین مقاصد کاربران میهمان به هنگام بازدید از وب سایت هتل شما هستند. حالا اجازه دهید ببینیم چگونه می توانیم به صورت دقیق تجربه کاربری را برای برآوردن این اهداف طراحی کنیم.

 

چگونگی طراحی تجربه کاربری برای رسیدن به اهداف وب سایت هتل

1-بهینه سازی جریان رزرو در سایت برای ایجاد تبادلات

این پروسه باید ماندگار باشد. هیچ چیز دیگری اینچنین مهم نمی باشد. ممکن است فکر کنید این نحوه عملکرد تجارب کاربری نیست اما وقتی وب سایت شما درگیر پروسه تبدیل شود، با پیامدهای مناسبی مواجه خواهید شد. گفته می شود: هیچ فرمول خاصی برای طراحی یک وب سایت موفق برای هتل وجود ندارد! با این وجود، برخی از رویکردهای مخصوص در این زمینه هستند که می توانید مد نظر بگیرید:

  • پنجره رزرو بایستی همیشه قابل مشاهده بوده و طراحی و قابلیت استفاده بسیار اندکی در آن به کار رفته باشد.
  • کاربران بایستی قادر به مقایسه نوع اتاق ها، میزان هزینه و خدمات ارائه شده باشند تا بتوانند تصمیمات مناسبی در انتخاب اتاق مورد نظر خود اتخاذ نمایند.

 

طراحی سایت رزرو هتل

 

اما آخرین نکته، لطفا پس از بررسی های لازم، به فکر جمع آوری اندکی اطلاعات باشید. یعنی این که، اطمینان حاصل کنید که خلاصه ای واضح از بهینه سازی فرم های پرداختی با استفاده از بهترین روش های محاسباتی پیش رو گرفته اید.

 

2-قبل از هر چیز به فکر موبایل ها باشید!

بی شک توضیح خاصی برای افزایش اهمیت تلفن همراه و رزرو بلیط از طریق این دستگاه ها وجود ندارد. اما خوب است که پیش از هر چیزی به اهمیت طراحی سایت در نسخه موبایل بپردازیم یعنی این که ،ابتدا یک وب سایت مجزا متناسب با صفحه آغازین موبایل ها طراحی کنیم و تا حد ممکن از صفحات بزرگ تر استفاده کنیم. این به خصوص در صنعت میهمان نوازی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. زیرا که کاربران میهمان شما بیشتر به دنبال کاربرد و استفاده از وب سایت هستند تا عملکرد آن.

با این وجود، بهتر است عملکردهای مشابهی برای کاربران موبایل همانند کاربران وب سایت ها طراحی کنیم اما اگر از عهده این کار بر نمی آیید ، لینک هایی را برای مشاهده و بازدید از همه قسمت های وب سایت طراحی کنید.

 

3-طراحی بصری، یک نکته کلیدی است

وقتی نوبت به رزرو بلیط هتل می رسد، کاربران از تصاویر با کیفیت در هر گوشه ای از هتل غافل نمی مانند از زیرزمین ها گرفته تا نمای داخلی و بیرونی به ویژه تصاویر مربوط به اتاق ها. یکی از دلایلی که کاربران پیش از اقدام به رزرو بلیط، به تماشای تصاویر و ویدئوهای هتل می پردازند، یافتن اطلاعات دقیق در مورد هتل و اتخاذ برترین شیوه های تصمیم گیری می باشد.

طراحی سایت رزرواسیون هتل

 

این به عنوان جزئی از تجارب کاربری بدون عیب و نقص بسیار مهم است که یک وب سایت بصری قابل اعتماد طراحی کنید. همواره به خاطر داشته باشید که شاید وب سایت های بصری کمی از نظر بارگیری سنگین باشند، در واقع این یک مساله جدی برای کاربران موبایل هاست. طبق تحقیقات اخیر، "اگر بارگزاری وب سایتی بیش از سه ثانیه به طول بینجامد ،چهل درصد کاربران بلافاصله وب سایت را ترک خواهند کرد."

 

4-از تجارب مشتری پسند در طراحی وب سایت ایجاد کنید

تجارب کاربر و مشتری از دیدگاه سنتی کاملا به هم ارتباط داشته و یکی بدون دیگری وجود نخواهد داشت. ار این رو، ux وب سایت شما می تواند تجارب کلی میهمانان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین به فکر ایجاد سطوح مناسبی از مطالبات مشتریان باشید که در همان وهله اول از وب سایتتان انتظار دارند. این یکی از بزرگ ترین مزایای یک وب سایت هتل است.

آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری آنلاین، هرگز نمی توانند خدمات شخصی در وب سایت خود ارائه دهد و این تنها از عهده وب سایت های هتل بر می آید. قبل از همه چیز مطمئن شوید که روش های متعدی برای ارتباط با وب سایت هتلتان وجود د ارد. روش هایی چون تلفن هتلف اسکایپف تماس با بخش پذیرش و یا چت های عمومی.

دوم، انواع مختلفی از  خدمات آنلاین تبلیغ کنید که در هیچ یک از رسانه ها وکانال های مشابه موجود نیست. می تواند به سادگی نوشیدن آب باشد! با خلاقیت پیش بروید و با یک تخفیف بسیار اندک، مراحل رزرواسیون بلیط هتل را ارتقا دهید. این ها باعث می شوند کاربران میهمان احساس نوعی تمایز بین رزرواسیون هتل ها کنند.

 

طراحی سایت هتل

 

5-قدرت وب سایتتان را با افزودن اعتبار و اسناد  اجتماعی چند برابر کنید

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری مشتریان برای خرید، شواهد اجتماعی است که امروزه در حوزه های وسیعی به چشم می خورد. عواملی همچون: توصیف کالا، بررسی، وبلاگ های ویدئویی، پیگیری های اجتماعی و غیره. کاربران میهمان هتل نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید؛ طراحی سایت رزرواسیون

 

ایجاد وب سایت از نظر طراحی UX و بازاریابی، برای صنایع گردشگری و مهمان نوازی همچون هتل ها، پروسه ای چالش برانگیز است. ایجاد وب سایت هتل چیزی فراتر از یک فرآ؛یند بهینه سازی شده و کاربرپسند می باشد. قبل از اقدام برای طراحی وب سایت خود مطمئن شوید که تصمیمات محافظتی را اعمال کرده و این فرآیند را با کاربران واقعی امتحان کنید.

 

طراحی وب سایت رزرواسیون

 

 

  • 4
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر