طراحی سایت مجدد چه زمانی باید انجام گردد؟

تاریخ انتشار خبر : 1396 خرداد 29

طراحی سایت مجدد چه زمانی باید انجام گردد؟

طراحی وب سایت مجدد می تواند اعتبار وب سایت شما را در انجمن های مجازی بهبود ببخشد. هیچ فرقی نمی کند که چه ایده و انگیزه ای برای طراحی مجدد وب سایت خود در نظر دارید. این وب سایت شماست  و باید هر کاری از دستتان برمی آید برای بهبود آن انجام دهید.

با توجه به موارد گفته شده شاید همین الان به فکر طراحی سایت خود بیفتید اما هنوز سردرگم هستید که آیا وقتش رسیده؟ در این مطلب قصد داریم ده رهنمود در خصوص طراحی مجدد وب سایت همراه با ایده های مناسب به شما ارائه دهیم

 

طراحی مجدد وب سایت

 

آیا فناوری به شیوه ای تغییر یافته که نیازمند به اجرای مجدد طراحی سایت باشیم؟

برجسته ترین مثال برای طراحی وب سایت با توجه به تغییرات فناوری، به طراحی ریسپانسیو مربوط می گردد. زمانی بود که بیشتر وب سایت ها به طراحی مجدد نیاز داشتنتد تا بتوانند وب سایت هایی ریسپانسیو ارائه دهند. داشتن یک وب سایت بر روی گوشی همراه و یا دسک تاپ تقریبا در هاله ای از ابهام بود و افراد باید وب سایت های خود را به روز کرده و آنها را به صورت ریسپانسیو طراحی می کردند. به راستی آیا فناوری به شیوه ای تغییر یافته که مجبور باشیم وب سایت خود را به روز رسانی کنیم؟

 

آیا وارد بازار جدیدی شده اید که نیازمند انجام مجدد طراحی سایت باشید؟

 

طراحی مجدد وب سایت با توجه به بازار

 

ورود به بازار جدید ممکن است به معنای به روز رسانی قطعی و الزامی باشد. اجازه دهید بگوییم شما وب سایتی مذهبی در پاکستان داشته و قصد دارید وب سایتتان در ایالات های اسلامی کوچک تری که مثلا در سودان هستند، نیز فعالیت داشته باشد. در اینچنین مواردی، ممکن است محتوا و متون وب سایتتان با توجه به مقتضیات این دو کشور به کل فرق داشته و مجبور به طراحی مجدد سایت باشید. استایل، تِم و حتی زبان وب سایت شما با توجه به مشخصات بازدیدکنندگان وب سایت تغییر خواهد یافت.

 

در صورتی که مخاطبین اصلی وب سایت تغییر کنند، به فکر طراحی مجدد وب سایت خود باشید

نگاهی به وب سایت Brony craze بیندازید. در ابتدا این وب سایت مخاطبین چندانی نداشت و مجبور بودند از رنگ های شاد همچون صورتی روشن برای تشویق کاربران جهت بازدید از سایت استفاده نمایند. به محض اینکه تعداد طرفداران این سایت رو به افزایش گذاشت، طراحان وب سایت به فکر طراحی مجدد وب سایت و ارائه محتوای جدید همچون تصاویر زیر افتادند.

 

آیا محصولات اولیه وب سایت شما تغییر کرده است؟

 

طراحی مجدد سایت با توجه به تغییر محصولات

 

ساده ترین مثال در این خصوص، تحریک فروشندگان دی وی دی به فروش دانلودهای دیجیتالی است. روش های تبلیغ و فروش هر یک از محصولات با توجه به سال های قبل بسیار تغییر یافته است. آگهی های حاوی دانلودهای دیجیتالی، بیشتر توجه خود را بر کاربران و البته کمترین توجه را بر هنرها و جزئیات فنی معطوف کرده اند. این روزها افراد نمی خواهند به محتوای دقیق Region 1 و یا Dolby پی ببرند بلکه فقط می خواهند بدانند محتوا به صورت اچ دی است یا خیر.

 

ببینید گروه های کاربران وب سایت به چه مواردی تاکید دارند و نظرشان را بپرسید.

 

طراحی دوباره سایت با توجه به نظرات کاربران

 

وقتی نظر گروهی از کاربران وب سایت را می پرسید، همواره سه چیز را در نظر بگیرید. ابتدا، در کار گروهی با نظرات  عقاید مختلفی مواجه هستید و بنابراین، انتقاد در این مرحله کاملا طبیعی است. بهتر است همیشه نقل قول های افراد مختلف را در وب سایت خود بگنجانید.

دوما، وب سایت شما برای مخاطبین خاصی طراحی شده و چنانچه سایر کاربران با این مخاطبین خاص به درستی تعامل برقرار نکنند، ممکن است محتوای وب سایت شما را به خوبی درک نکنند.

سوما، بیشتر افراد هیچ ایده ای در خصوص هر آنچه دوست دارند، در سر نداشته و از طرفی هم برخی افراد دوست دارند بدون اینکه دلیل چیزی را بپرسند، از آن مطلع شوند.

برای نمونه، ممکن است فردی یک نوع صندلی را در دست داشته و به طراح سفارش طراحی آن را بدهد. این به این معنا است که این فرد تنها این صندلی را در نظر دارد و نمونه های دیگر را دوست نمی دارد.

 

طراحی مجدد سایت وقتی اشکالات وب سایتتان از حشرات مزرعه بیشتر است!!!

هیچ چیز به اندازه وب سایت، به بروز رسانی نیاز ندارد. در دنیای ایده آل، همه کدهای وب سایت شما به هنگام به روز رسانی بایستی از نو رمز گذاری شوند اما معدود افرادی زمان کافی و یا بودجه مناسب برای اینچنین فعالیت هایی دارند.

آنچه به صورت معمول رخ می دهد این است که وقتی به روز رسانی جدید به سایت افزوده می شود، بروز رسانی های اخیر را نیز تحت تاثیر قرار داده و ممکن است وب سایتتان با اشکالات بسیاری همراه شود. شاید این اشکالات بسیار ساده باشند. مثلا مانند لینک های ناقص و یا چک لیست های نا امن. در مواردی، رفع اینچنین اشکالاتی ممکن است وقت بسیاری سلب کرده و بنابراین موثرترین روش، طراحی مجدد وب سایت می باشد.

 

طراحی وب سایت مجدد پس از برند سازی مجدد

 

طراحی مجدد سایت بعد از برند سازی

 

بدیهی است که پس از تغییر برند، به طراحی مجدد وب سایت نیاز خواهید داشت. مردم انتظار دارند پس از تغییر برند با یک تغییر بزرگ جهانی مواجه شوند. عدم انجام این کار به قبول هزینه های هنگفت می انجامد. مثل این است کمد لباس های خود را باز کرده و پس از کلی جستجو، کت و شلوار قدیمی خود را دوباره به تن کنید!

تغییر لوگوی برند کوکاکولا، بهترین مصداق در این زمینه می باشد. هر لحظه این لوگو در معرض تغییر بوده و باید متریال های بازاری نیز به دنبال این تغییر، متحول شوند. آخرین تغییر این لوگو به سال 2007 باز می گردد.

 

آیا به روز رسانی محتوای وب سایتتان دشوار شده است؟

 

طراحی مجدد سایت در صورت مشکل در بروزرسانی سایت

 

حتی با وجود این که ممکن است به روز رسانی محتوای وب سایت هر یک سال انجام شود، اما این حقیقت که به روز رسانی وب سایت شما خیلی دشوار است، خودش بیانگر نیاز به طراحی مجدد وب سایت می باشد. لزومی ندارد که هزینه های هنگفتی صرف بروز رسانی وب سایت خود کنید. حتی کوچکترین تغییرات هم نتیجه مطلوبی برجا خواهند گذاشت. برای مثال، می توانید لینک های خود را به دکمه های پیمایشی تغییر دهید تا نمایی دوستانه تر ایجاد نمایید.

 

آیا نمای محتوای وب سایت تان در مقایسه با وب سایت رقبا، قدیمی تر هستند؟

 

قدیمی شدن نمای وب سایت

 

این به نظر خودتان بستگی دارد. اما آیا به نظرتان وب سایت شما منسوخ و قدیمی است؟ خود شما می توانید در مورد محتوا و مطالب وب سایتتان قضاوت کنید. آیا وب سایتتان قدیمی است یا اینکه دارای مطالبی است که از سایر رقبا پیشی بگیرید؟

 

آیا حس می کنید وب سایت تان نیازمند تغییر می باشد؟

حقیت این است که زیبایی و تنوع وب سایت در دست خود شماست. خود شما تعیین می کنید که آیا وب سایتتان به تغییر نیاز دارد یا خیر. بیشتر افراد در مورد قضاوت کاربران از وب سایت آنها تعصب دارند. پاره ای دیگر از افراد با استفاده از تحلیل داده ها و اطلاعات، بلافاصله به فکر طراحی مجدد وبسایت خود افتاده و چنانچه سایرین از این طراحی مجدد استقبال نکنند، بلافاصله دوباره تغییرش خواهند داد.

 

آیا هزینه کافی برای طراحی مجدد وب سایت در اختیار دارید؟

 

هزینه کافی برای طراحی مجدد سایت

 

دلایل خوب و بد بسیاری وجود دارد که چرا وب سایت خود را مجدد طراحی می کنید اما همه این ها به میزان هزینه های پرداختی شما بستگی دارد. این که چه میزان بودجه ای برای به روز رسانی و طراحی مجدد وب سایت خود در اختیار داشته باشید. هیچ تضمینی وجود ندارد که طراحی مجدد وب سایت، شما را به یک فرد متمول تبدیل کند. اما در هر حال بودجه ای متناسب برای تعدیل و بروز رسانی وب سایتتان در نظر بگیرید. نکته پایانی این که پیش از ایجاد هر گونه تغییری، بایستی میزان درآمدهای موجود را در نظر بگیرید.

 

شرکت طراحی سایت

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر