چک لیست بازاریابی رسانه های اجتماعی

تاریخ انتشار خبر : 1396 خرداد 10

چک لیست بازاریابی رسانه های اجتماعی

هر بازاریاب رسانه اجتماعی به چک لیستی نیاز دارد که بتواند پیشرفت ها و مسیرهای خود را پیگیری نماید. بازاریابی رسانه های اجتماعی، در خصوص چگونگی مدیریت محتوای شما و نیز چگونگی ارائه آنها توسط خود شماست. پس از ارائه محتوا، یک مغز متفکر SMM به شما نشان خواهد  داد که چگونه محتوای پس از هر بیان را ارائه می دهد.

در این مقاله ار ایده پویا، قصد داریم چک لیست متفاوتی به شما نشان دهیم که نه تنها شما را در مدیریت محتوا یاری می کند بلکه شما را مجاز می سازد  تا در خصوص اشتباه های رایج در بازاریابی دیجیتال و چگونگی اجتناب از این اشتباه ها ایده بگیرید.

 

بازاریابی شبکه اجتماعی

 

 

داشتن یک استراتژی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

استراتژی شبکه اجتماعی

 

در حال حاضر ایجاد استراتژی برای شبکه های اجتماعی شما را در ساخت یک انتقاد سازنده برای اهداف خود و نیز اجرای تاکتیک های موفق یاری می رساند. استراتژی شما بایستی دارای نکاتی تکان دهنده باشد که شما را در اجرا و مقیاس بندی شبکه های اجتماعی برتر از سایر رقبا قرار دهد.

دوست دارید چه چیزهایی در مورد برند خود به فالورهایتان بگویید؟

مهم ترین ویژگی مخاطبان خاص شما چیست؟

چه محتوایی را روزانه در اختیار مخاطبان خاص خود قرار می دهید؟

کدام یک از پلت فرم های رسانه های اجتماعی را مخاطبانتان به کار میگیرند؟

دوست دارید از طریق این کمپین به چه اهدافی برسید؟

در پایان، نتایج را چگونه برآورد می کنید؟ 

 

پیام های خاص را به طور جداگانه برای هر یک از پلت فرم های شبکه های اجتماعی ابلاغ نمایید

 

بازاریابی اینستاگرام

 

همه اصول بنیادی را برای ارسال نوع پیام لازم به هر یک از مخاطبان در نظر داشته باشید. هیچ گاه از پیام های مشابه برای انواع مختلفی از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید. این کار نشان دهنده میزان تعهد شما به ماموریت رسانه ای است.

بهتر است اغلب از محتوا و دیدگاه هایی استفاده کنید که برای همه مخاطبان شما قابل درک و فهم باشند.  این یعنی اینکه پیش از ارسال پیام، محتوای مورد نظر را بررسی کرده تا تاثیر بهتری حاصل گردد.

 

لینک ها را تنها به وب سایت تجاری و مشاغل حرفه ای خود ارتباط ندهید

 

جذف فالوور در شبکه اجتماعی

 

 

این روزها مخاطبین به دنبال پست های مرتبط هستند و هیچ اهمیتی ندارد این پست ها از کدام لینک ها استخراج شده باشند. شما نباید هرگز تنها محتوای وب سایت و لینک های آن را به روز رسانی کنید. بهتر است برخی از لینک ها را از سایر وب سایت ها نیز انتخاب نمایید.

این کار به شما کمک می کند اطلاعات بسیاری در اختیار کلاینت ها قرار دهید. البته مطالب متناسب با علاقمندی های مخاطبان را هرگز از یاد نبرید.

 

از محتوای طولانی در پست های شبکه های اجتماعی بپرهیزید

 

محتوای شبکه های اجتماعی

 

پست های کوتاه، مبتکرانه و مشارکت آمیز را در راس قرار دهید. به دیدگاه های مخاطبان خود بیندیشید. چگونه به پایان محتوای شما واکنش نشان می دهند؟ بسیار خب، حتی تصورش هم بسیار دلخراش است که مخاطبان شما از محتوایی با پایان طولانی خوششان نمی آید. دلیلش هم این است که هر چقدر محتوا طولانی تر باشند، به همان اندازه تعاملات را کاهش خواهند داد.

اجازه دهید محدودیت های واژگانی را برای هر یک از پلت فرم های رسانه های اجتماعی ارائه دهیم:

فیس بوک: 90 تا 100 کلمه

توئیتر: 90 تا 100 کلمه

لینکدین: 90 تا 100 کلمه

گوگل: 0 تا 100 کلمه

اینستاگرام: 175 تا 200 کلمه

پینترست: 175 تا 200 کلمه

 

روش های مناسب استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی را بدانید

 

هشتگ ها در شبکه اجتماعی

 

هر یک از هشتگ ها، ارتباط های متفاوتی در هر یک از پلت فرم های مختلف دارند.به نظر می رسد هشتگی که در فیس بوک مورد استفاده قر ار می گیرد، به گونه ای دیگر در توئیتر کاربرد دارد. بسیاری از کارشناسان شبکه های اجتماعی  معتقدند  کاربرد هشتگ ها در فیس بوک نامرتبط بوده در حالی که همین کاربرد در توئیتر  کمک میکند تا خیلی راحت الگوهای متناسب را بیابیم.

 

وقتی محتوایی را گرد آوری می کنید، تگ ها را از یاد نبرید

 

محتوای شبکه های اجتماعی

 

این بسیار غیر اخلاقی است که اشاره ای به سرپرستی محتوا نداشته باشید. اجازه دهید سناریویی در این باب برایتان ارائه دهیم. ذکر منابع  و تگ کردن باعث جذب مخاطبین بیشتری خواهد شد. همچنین افراد مراجعه کننده را برای اشتراک گذاری مطالب شما افزایش خواهد داد.

 

کمتر صحبت کرده و بیشتر گوش فرا دهید

 

بازاریابی اینستاگرام و تلگرام

 

 

همیشه به یاد داشته باشید که  تعامل بهتر نتیجه گوش کردن موثرتر و نه صحبت کردن فراوان می باشد. بگذارید خیلی رک و پوست کنده بگوییم، مخاطبین شما دوست ندارند  هنگام خواندن محتوای وب سایتتان، صدایی بشنوند.

بنابراین به آنها اجازه دهید تا هر آنچه از شما انتظار دارند را گوش کنند. این کار بسیار ساده بوده و درک آن خیلی راحت است

 

از آپلود ویدئو در یوتیوب جلوگیری کنید بهتر است از آپلودهای مستقیم استفاده شود

 

بازاریابی اینستا

 

 

شما بایستی وقتی به یوتیوب و یا سایر وب سایت ها متصل هستید، ویدئوهای بیشتری را به روز کرده و پروفایل خود را در فیس بوک ارتقا دهید. در این جا مخاطبین شما زمان کمی در اختیار دارند  و ویدئوهای دانلود شده از یوتیوب باعث اتلاف زمان آنها خواهد شد. چرا که هر یک از این ویدئو ها از مخاطبین شما می خواهند مراحلی را به صورت گام به گام طی کنند و این واقعا وقت را هدر خواهد داد.

برای جلوگیری از این منظور، از آپلودهای مستقیم استفاده کنید. این به کاربران شما اجازه می دهد تا به طور مستقیم به ویدئوهایی دسترسی داشته باشند که برای استفاده راحت تر می باشند. البته ایجاد محتوای آسان برای خوانندگان را از یاد نبرید.زیرا این منجر به افزایش تعداد فالورهایتان خواهد شد.

 

هرگز قدرت تصاویر در پست های شبکه های اجتماعی را از یاد نبرید

 

قدرت تصاویر در پست های شبکه های اجتماعی

 

در اینجاست که باید به دوران کودکی خود بازگردیم! یادتان هست وقتی چیزی را میدیدم، تصور و درکش برایمان آسان تر بود؟ همه این ها بیانگر این هستند که انسان ها، مخلوقات تصویری هستند. وقتی چیزی را ببینند ،بهتر درکش می کنند.

حتی شاید باورتان نشود که حدود نود درصد از اطلاعات به صورت بصری هستند. بنابراین، تاثیر تصاویر بصری به  در همه جوانب بشری مشهود است. این ها چک لیست هایی بودند که تا حدودی باعث ارتقای وب سایت و رسانه های اجتماعی شما خواهند شد. اجازه دهید در آخر هدف هر یک را به اختصار بیان کنیم:

  • داشتن یک استراتژی رسانه اجتماعی
  • ارسال پیام به صورت جداگانه برای هر پلت فرم
  • متکی نبودن به لینک های یک وب سایت
  • کمتر صحبت کرده و بیشتر گوش فرا دادن
  • کاربرد هشتگ ها
  • جلوگیری از محتوای طولانی
  • استفاده از منابع و تگ ها
  • آپلود مستقیم ویدئوها
  • قدرت خارق العاده تصاویر

 

شرکت طراحی سایت

 

  • 2
  • 6
نظرات کاربران (6)
ثبت نظر