راه هایی برای افزایش ارتباط با کاربران در طراحی وب سایت های فروشگاه اینترنتی

راه هایی برای افزایش ارتباط با کاربران در طراحی وب سایت های فروشگاه اینترنتی

تاریخ انتشار خبر : 1396 خرداد 07

راه هایی برای افزایش ارتباط با کاربران در طراحی وب سایت های فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با ساختار زیبا، برترین و ایده آل ترین روش برای تولید محصولات با کیفیت بالا و انجام تبادلات می باشد. طرح یک فروشگاه اینترنتی آنلاین بایستی کاملا جذاب بوده و مشتریان را تحریک به خرید کند طوری که بتوانند به طور کاملا بالقوه، دامنه خرید در زمان واقعی را افزایش دهند. طراحی وب سایت شما بایستی به گونه ای طراحی شود که بدون هیچ گونه عارضه ای مشتریان شما را تشویق به خرید آنلاین کند.

 

طراحی سایت فروشگاه آنلاین

 

برای اینکه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما نسبت به سایر رقبا برتر باشد، اطمینان حاصل نمایید که از یک پلت فرم بسیار انعطاف پذیر و سفارشی، سیستم هاستینگ قابل اعتماد و یک طرح بسیار زیبا و به روز استفاده می کنید.

بسیار خب، با ذکر این اوصاف، قصد داریم در این مقاله شما را با رهنمودهایی در خصوص افزایش تجارب کلی کاربر و متقاعد نمودن بازدید کنندگان وب برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

طرحی بسیار شیک و ساده برای وب سایت در نظر بگیرید تا قابلیت دید محصولات خود را بالا ببرید

فرقی نمی کند که در حال فروش چه نوع کالا و خدماتی به صورت آنلاین می باشید، داشتن یک وب سایت کاملا دوستانه و تحریک کننده می تواند ترافیک بیشتری در فروشگاه اینترنتی شما ایجاد کند. در حقیقت، بنا بر نتیجه تحقیقات، سی و هشت درصد از افراد به دلیل عدم جذابیت طرح وب سایت ها از خواندن ادامه مطلب آن سرباز می زنند.

این ها به این معنا هستند که داشتن یک وب سایت ساده با طراحی دوستانه و همراه با محصولات با کیفیت که در تصاویرش نمایان باشد، به مراتب برتر از وب سایت های شلوغ با طراحی پیچیده می باشد. در حقیقت، افزودن اجزای طراحی بیش از حد باعث می شود وب سایت شما بسیار خسته کننده به نظر برسد که به نوبه خودش خریداران را از ادامه پروسه خرید مایوس خواهد نمود.

بنابراین، به جای این که صفحه اصلی وب سایت خود را با اجزای غیر ضروری پر کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1-طراحی سایت خود را به صورت ریسپانسیو با ساختار مناسب فروشگاه آنلاین اینترنتی در نظر بگیرید

2-محصولات محبوب خود را با اَشکال مدور در صفحه برجسته تر نمایش دهید

3-ساختار پیمایشی وب سایت را با افزودن مقوله های عمده در قسمت بالا با قابلیت حرکت بیشتر ماوس، به صورت ساده طراحی کنید تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را خیلی راحت تر پیدا کنند.

3-از طرح های ساده و پویا جهت وب سایت فروشگاهی خود استفاده نمایید.

4-طراحی سایت فروشگاهی بایستی متناسب با اهداف و نیازهای کاربران طراحی شود

5-طراحی سایت شما بایستی بتواند نوعی پیش گویی در بین خریداران اینترنتی شما ایجا نماید.

نکته مهم: ایجاد یک وب سایت محصول محور با قابلیت فروش آنلاین می تواند کمپین بازاریابی وب سایت را افزایش داده و به ترافیک ارگانیکی و تعاملات سازنده تر منجر گردد. برای نمونه اگر کمپین شما افرادی را که به دنبال مجموعه لباس های زنانه هستند، مخاطب قرار دهد، می توانید این محصولات را در قسمت صفحه ابتدایی وب سایت طراحی کنید.

 

فروشگاه اینترنتی خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید

 

طراحی فروشگاه اینترنتی

 

در طول پنج سال گذشته، تغییرات چشم گیری در رفتار خریداران آنلاین مشاهده کرده ایم. بیشتر افراد خریدهای اینترنتی انجام می دهند و این کار را از طریق وسیله هایی همچون موبایل و یا دسکتاپ انجام می گیرد.

این ها بدین معنا هستند که داشتن یک سایت فروشگاه اینترنتی ریسپانسیو همراه با پیمایش مناسب می تواند تعاملات و تبادلات شما را به سطح بالاتری برساند. در حقیقت، مقاله ای که در سال 2016 تکمیل شد، نشان داده که دستگاه های موبایل حدود نوزده درصد از فروش های الکترونیکی را در ایالت آمریکا شامل شده و انتظار می رود این رقم تا پایان سال 2018 بیست و هشت درصد افزایش یابد.

از این ها گذشته، طراحی یک وب سایت موبایل پسند می تواند شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو، خیلی بهتر رتبه بندی کند. بله درست است! گوگل با استفاده از یک الگوریتم موبایل پسند به کاربران موبایل اجازه می دهد که تجارب خرید بهتری کسب کنند. این امر به نوبه خود آنها را تشویق به باز کردن فروشگاه آنلاین شما در مرورگر و اتخاذ تصمیمات خرید نموده و همین منجر به افزایش سرعت تبادلات خواهد شد.

نکته مهم: ایجاد یک وب سایت محصول محور با قابلیت فروش آنلاین می تواند کمپین بازاریابی وب سایت را افزایش داده و به ترافیک ارگانیکی و تعاملات سازنده تر منجر گردد. برای نمونه اگر کمپین شما افرادی را که به دنبال مجموعه لباس های تابستانی  زنانه هستند، مخاطب قرار دهد، می توانید این محصولات را در قسمت صفحه ابتدایی وب سایت طراحی کنید.

 

پروسه بررسی خود را بسیار ساده و دست یافتنی طراحی کنید.

صفحه اصلی وب سایت باید به صورت کاربر پسند طراحی کنید و تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت همراه با محتوای مناسب به آن بیفزایید تا بتوانید توجه بازدید کنندگان وب سایت خود را جلب نمایید. اما  در مورد بهینه سازی صفحات بررسی اندیشیده اید؟ آیا تاکنون توجه کرده اید که بیشتر  مشتریان وب سایت خریدهای خود را به صورت مختصر انجام می دهند و این تنها به دلیل بیش از حد طولانی بودن پروسه بررسی محصولات شماست؟

این ها از آن دسته چالش هایی هستند که باعث می شوند مشتریان شما از ادامه خرید امتناع نموده و گاهی اوقات حتی وب سایت شما را بدون هرگونه خریدی رها می کنند. برای این منظور کافیست تمرکز خود را بر روی سادگی پروسه بررسی معطوف نمایید.

ایجاد یک صفحه بررسی پروسه می تواند کمک کند تا تبادلات خود را تا حد زیادی گسترش دهید. در این جا چند رهنمود بسیار ساده برای دستیابی به این هدف ارائه می دهیم:

1-هر گونه مراحل غیر ضروری و اضافی را از پروسه بررسی خود کنار بزنید.

2-سعی کنید چند مرحله اختیاری به آن بیفزایید.

3-به کاربران اجازه دهید که پروسه سفارش  و خرید محصولات را به سهولت انجام دهند. این شامل کیفیت، اندازه و غیره می باشد.

4-عبارت بازگشت به منوی اصلی را نیز در این قسمت بگنجانید

5-اجزای نامرتبط همچون لینک های مقاله های محصول، پیشنهادات اخیر و غیره را حذف نمایید.

 

قیمت های محصول و هزینه های خرید را در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صراحت بیان کنید.

مسلماً هیچ فردی دوست ندارد مشتریان و بازدید کنندگان به هنگام تکمیل فرآیند خرید، به دلیل عدم آگاهی از قیمت محصولات سردرگم شوند. بهتر است به صورت بالقوه با مشتریان وب سایت خود رو راست بوده و اگر می خواهید روابطی منطقی با آنها ایجاد کنید، قیمت محصولات را خیلی واضح بر روی وب سایت درج کنید.

بیشتر فروشندگان آنلاین تنها به دلیل هزینه های هنگفتی که برای محصولات خود انتخاب می کنند، با خریداران بسیار محدودی مواجه می شوند. این چیزی است که از همان مراحل ابتدایی وب سایت بایستی مد نظر داشته باشید.

اگر به دنبال تعامل با کاربران هستید، باید اطلاعات مربوط به خرید محصولات را به شیوه ای کاملا واضح و دقیق ذکر کنید. البته بایستی اطمینان حاصل نمایید که شما تنها اطلاعات مرتبط با محصول و هزینه های جابجایی را با مشتریان در میان می گذارید. این باعث تشویق و تحریک بازدیدکنندگان وب سایت شما شده و می توانند در نهایت تصمیم قاطع خود را اخذ نمایند. آیا این شگفت انگیز نیست؟

 

جستجوهایی کاربر پسند برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنید

اجازه دهید کاربران و کلاینت های شما مطلب و محتوایی که مد نظر دارند به سهولت بیابند. به این معنی که ابزارها و موتورهای جستجوی آسان برای این کار طراحی کنید. طراحی وب سایت شما بایستی به گونه ای باشد که کاربرانتان تنها نام محصول مورد نظر خود را در قسمت نوار بالایی موتور جستجو سرچ کنند.

حتی وب سایت های فروشگاه اینترنتی معروف همچون آمازون، بیشتر تمرکز خود را بر سرچ های کابرپسندانه معطوف کرده اند  و همین امر باعث ترافیک بیش از حد این وب سایت ها و افزایش تبادلات بین کاربران شده است. اگر دوست دارید مطالب بیشتری در این خصوص کسب کنید، نکات زیر را بخوانید:

1-شما می توانید نوار جستجو را در قسمت بالای صفحه ابتدایی وب سایت خود قرار دهید

2-اطمینان حاصل نمایید که نوار جستجوی شما به اندازه کافی بزرگ است تا همه عبارات جستجو در آن جا شوند

3-این نوار جستجو باید نتایج را هر چه سریع تر در وب سایت نشان دهد

4-اجازه دهید مشتریان وب سایت شما در یک حوزه خاصی به جستجو بپردازند تا تجارب اجرایی کلی خود را بهبود ببخشند

5-از فناوری تمام اتوماتیک برای کمک به بازدید کنندگان وب سایت خود در جهت سریع تر دریافتن واژه های جستجو استفاده کنید

6-اطمینان حاصل نمایید که نتایج جستجو، نمایانگر پیامدهای صحیح می باشند.

7-از دکمه های اجرای سریع قابل رویت در طراحی سایت فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید

این دکمه ها به یک باره می توانند بازدیدکنندگان شما را در زمان واقعی به مشتریان بالقوه ای تبدیل کنند. شما می توانید از دکمه ها CTA همچون "هم اکنون ثبت نام کنید" و یا "همین حالا خرید کنید" برای ترغیب افراد به انجام اعمال سریع و آنلاین از فروشگاه های الکترونیکی خود استفاده کنید. به طور مختصر می توان گفت که این دکمه ها می توانند تبادلات و تعاملات بیشتری در هر وب سایت فروشگاه اینترنتی به همراه داشته باشند.

بنابراین، چنانچه قصد بهینه سازی وب سایت فروشگاه آنلاین خود را دارید تا تعاملات بیشتری حاصل نمایید، از دکمه های CTA بسیار حرفه ای غافل نمانید.از آنجایی که تنوع این دکمه ها بسیار است، اطمینان حاصل کنید که نوع مناسبی را با توجه به کمپین بازاریابی خود و اتخاذ مشتریان بیشتر اختیار کرده اید.

 

در طراحی سایت تصاویر با کیفیتی انتخاب کنید

 

تصاویردر طراحی سایت

 

این یکی از ترفندهای زیرکانه در وب سایت های فروشگاه اینترنتی است که منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان و جذب مشتریان باوفاتر خواهد شد. این اصلا مهم نیست که شما در فروشگاه اینترنتی خود چه محصولاتی را به فروش می رسانید، افزودن تصاویر با کیفیت بالا  می تواند منجر به ایجاد انگیزه بیشتر برای خرید و در نتیجه افزایش ترافیک در وب سایتتان گردد.

یک تصویر با کیفیت و زیبا که اگر اندازه مناسبی هم داشته باشد، بهتر از این نمی شود! باعث می شود خریداران در آنِ واحد تصمیم به خرید محصول بگیرند. برا ی این که این استراتژ ی شما بسیار سودمندتر تلقی گردد، می توانید 4 الی 5 تصویر از زوایای گوناگون به محصول خود بیفزایید. این باعث می شود بازدیدکنندگان محصولات شما را از زوایای مختلف مشاهده کرده و تصمیمات بهتری به هنگام خرید اتخاذ کنند.

 

نظرات سایر مشتریان را در وب سایت درج کنید

 

طراحی سایت فروشگاه آنلاین

 

بررسی نظرات سایر افرادی که پیش ازاین از محصولات شما استفاده کرده اند، می تواند تاثیر بسزایی در افزایش ترافیک و تعداد مشتریان بالقوه شما داشته باشد. بیشتر خریداران پس از خواندن نظریه سایرین اقدام به خرید سریع محصول و یا امتناع از خرید آن می کنند.

از این رو، اطمینان حاصل کنید که همه نظریه های کاربران را در قسمت چپ وب سایت خود درج کرده اید حتی اگر نظریات منفی وجود داشته باشد. شما می توانید برخی از نقل قول های سایرین را به صورت مستقیم و یا با اندکی تغییرات در وب سایتتان درج کنید.

نکته: شما همچنین می توانید تصاویر و عکس های سایرین را بلافاصله پس از نقل قول هایشان در وب سایت درج کنید.

 

نتیجه گیری

بهینه سازی وب سایت فروشگاه اینترنتی با هدف افزایش تعاملات بیشتر و با استفاده از ترفندهایی که توضیح داده شد، کار ممکن و بسیار ساده ایست. ما در این مطلب سعی کردم مجموعه ای از برترین ترفندهای آموزشی را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم. امید می رود بازدید کنندگان  بیشتری از وب سایتتان دیدن کرده و به مشتریان بالقوه تبدیل شوند.

 

 شرکت دیجیتال مارکتینگ

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر