شناخت رفتارهای کاربران در وب سایت ها با موبایل

تاریخ انتشار خبر : 1395 اسفند 15

شناخت رفتارهای کاربران در وب سایت ها با موبایل

اینکه جهان به سمت صنعت موبایل پیش می رود، کاملا منسوخ شده، باید گفت تلفن همراه جهانی شده است. کافیست به این توجه کنید که اولین جستجوهای اینترنتی به محض روشن کردن کامپیوتر در خصوص تلفن های همراه است و یا اینکه گوگل، شاخص جداگانه ای برای جستجوهای تلفن همراه ایجاد کرده است. در این صورت ثابت خواهد شد که دنیای ما دنیایی است مبتنی بر موبایل و گوشی های هوشمند!

طبق نگرش های هوشمندانه، هشتاد درصد از کاربران اینترنت و جستجوگران وب سایت ها، مالک تلفن همراه بوده و پنجاه و یک درصد از آنها زمان خود را صرف جستجو در رسانه های دیجیتال در خصوص فناوری موبایل ها می کنند( یعنی چیزی نزدیک به سه ساعت در هر روز).

با اینکه بیشتر مشاغل تجاری به خوبی به اهمیت روز افزون موبایل ها و تلفن های هوشمند درارتباط با مشاهده وب سایت ها واقف اند و نمونه های مناسبی ارائه داده اند ،اما پاره ای از مشاغل به دلیل عدم درک مناسب از رفتار و نیازهای  کاربران تلفن های همراه نمی توانند نمونه های مطابق با اهداف مشتریان خود را ایجاد کنند.

اگر می خواهید پتانسیل صفحه وب سایت خود را با استفاده از موبایل ارتقا دهید، بایستی ابتدا کاربران خود را به طور عمیق بشناسید به خصوص کاربران موبایل ها را . این نوشته، راهنمایی مختصر بر یک شروع خوب در فرآیند درک و شناخت رفتار، عادات و ویژگی های کاربران موبایل جهت مشاهده وب سایت ها می باشد. سایر نکات ضروری را خود شما به مرور زمان و از طریق تجارب گوناگون به دست خواهید آورد.

 

وب سایت ریسپانسیو

کاربران موبایل برای دیدن وب سایت ها خیلی عجول هستنند

بنا به گزارش موسسه تحقیقاتی Engine Watch، به طور متوسط بازدید از وب سایت ها توسط صفحه دسکتاپ حدود سه برابر طولانی تر از بازدید از وب سایت ها توسط موبایل هاست و بازدیدکنندگان دسکتاپ، صفحات بیشتری از وب سایت را مرور می کنند .

کاربران تلفن های همراه به هنگام مرور صفحات وب سایت، بیشتر به دنبال تجارب ساده هستند. قابلیت خواندن و تغییر محتوای مهم ،به هنگام جابجایی سریع صفحات بسیار حائز اهمیت است. کاربران موبایل هیچگونه تلاشی برای کسب اطلاعات در وب سایت انجام نمی دهند و این وظیفه شماست مطمئن شوید که کاربران به سرعت متوجه اطلاعات مهم شده و تا جای ممکن این اطلاعات مهم و حساس را کوتاه و مختصر نگاه دارید.

سرعت بالا آمدن صفحه وب سایت شما نیز باید مورد توجه قرار گیرد. طبق یافته های جدید  حدود چهل درصد کاربران وب سایت ها، صفحاتی را که بالا آمدن و باز شدن آنها بیشتر از سه ثانیه طول می کشد، رها می کنند.

کاربران تلفن های همراه هیچگونه تلاشی برای درک رابط کاربری وب سایت ها ازخود نشان نمی دهند

این شامل کاربران موبایل و دسکتاپ می شود. رابط کاربری بایستی به صورت کاملا کاربر پسندانه باشد. اما زمانی که نوبت به کاربران موبایل می رسد، به مراقبت بیشتر نیاز دارید و باید مطمئن شوید که طرح رابط کاملا منظم و اصول مندانه انتخاب شده است.

وضوح طرح یک وب سایت و قابلیت دیداری اجزای تعاملی وب سایت، با توجه به اندازه صفحه نمایش تلفن همراه، بسیار حائز اهمیت میباشد. کاربران موبایل تلاشی برای نمایش چگونگی کارکرد رابط کاربری  شما نمیکنند. همه چیز در وهله اول باید قابل درک باشد. همچنین مطمئن شوید که همه عناصر تعاملی به اندازه کافی بزرگ بوده و شاهد هیچگونه تجربه کاری نامناسب نباشید.

طبق تحقیقات اخیر، 89%از زمان رسانه ای کاربران موبایل صرف برنامه ها و اپلیکیشن های متفاوت  می شود و این در حالیست که تنها 11% از این زمان صرف وب سایت های ریسپانسیومی شود. بنابراین،  بهتر است اپلیکیشنی برای مشاغل تجاری خود طراحی کنید که تجارب عمده ای در اختیار کاربران شما قرار دهد و یک وب سایت کاربر پسند طراحی کنید.

 

مشاهده وب سایت در موبایل

 

 

کاربران موبایل ،همیشه در فروشگاه های موبایل هستند

اغلب گفته می شود که تعداد قابل توجهی از کاربران در مورد موبایل ها تحقیق کرده اما از طریق دسکتاپ نسبت به پرداخت قیمت موبایل اقدام می کنند. این رویه کاملا درست است اما روند آن کمی تغییر کرده است. همگام با افزایش سریع تجارت موبایل، فروش الکترونیکی از طریق خرید موبایل ها ( وب سایت های ریسپانسیو) نیز به سرعت افزایش یافته است. در سال 2012 و در ایالت متحده، حدود هشت میلیارد دلار حاصل از فروش الکترونیکی توسط موبایل ها و سایت های ریسپانسیو ثبت شده است. این میزان طی سال های 2013 تا 2016 حدود سه برابر افزایش یافته است.

کاربران موبایل؛ عاشق کوپن هستند

تعداد کاربرانی که کوپن خرید موبایل دارند، از سال 2012 تا پایان سال 2016 به 104 میلیون کاربر رسیده است. اینچنین ارقام آماری نشان دهنده روشی عالی برای افزایش تعامل کاربران با وب سایت ها و نرم افزارهای مطلوب است و شامل تخفیف هایی در خرید آنها خواهد شد.

کاربران موبایل در مقایسه با کاربران دسکتاپ، تمایل به اشتراک گذاری بیشتری دارند

از آنجایی که موبایل ها تقریبا همگانی شده اند، کاربران موبایل دوست دارند از طریق هر پلت فرمی بتوانند با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند و تقریبا همه اطلاعات حاصل از شناخت برندهای معتبر را با سایرین به اشتراک بگذارند. این فرصتی مناسب برای برندهای مطرح می باشد چرا که محصولات خود را با کیفیت بهتری تبلیغ کرده و این اشتراک، منافع بسیاری برای آنها در پی خواهد داشت.

کاربران اینترنتی موبایل، اغلب جوان هستند.

در مقایسه با کاربران کامپیوتر، کاربران موبایل همگی جوان و در بازه سنی 13-17و 18-34 و نهایتاً 35-44 سال طبقه بندی شده اند. طبق برآوردهای اخیر، تقریبا هشتاد و چهار درصد از کاربران موبایل، 13 تا 17 سال دارند. علاوه بر این، امروزه همه تولید کنندگان موبایل و گوشی های هوشمند، محصولاتی جوان پسند تولید می کنند.

 

وب سایت های موبایل فرندلی و ریسپانسیو

 کاربران تلفن های همراه در طول صبح و شب بسیار فعال تر هستند

با توجه به مطالعات انجام گرفته در مرکز  مایکروسافت، کاربران موبایل ها طی ساعت 6 تا 9 صبح و 18 تا 23 شب بسیارفعال هستند. این، پیامدی بسیار با ارزش برای بازاریابان و کمپین های تولید گوشی های همراه است.

کاربران موبایل از گوشی های خود برای جستجوهای سریع استفاده می کنند.

وقتی نوبت به جستجوی عبارت یا موضوع خاصی برسد و زمان کافی در اختیار نباشد، اغلب کاربران موبایل از موبایل های شخصی خود برای سرچ های سریع و کوتاه برای یافتن وب سایت موردنظر خود استفاده می کنند. اما وقتی زمان کافی در اختیار داشته باشند، سراغ دسکتاپ ها خواهند رفت. این امر حاکی از این است که بایستی اطلاعات سریع در اختیار کاربران قرار داده شود تا حتی در کمترین زمان ممکن، به صحیح ترین نوع اطلاعات و داده ها دسترسی داشته باشند.

تحقیقات مربوط به پیش فروش موبایل ها، شانس بیشتری برای تغییر و تبادل دارند

این امر کاملا آشکار است زیرا افراد اطلاعاتی را در خصوص محصولات و خدماتی دنیال می کنند که به موقعیت تجاری آنها نزدیک باشد. تحقیقات پیش فروش  نیز در حالی صورت می گیرد که کاربران داخل موقعیت تجاری خود قرار گرفته باشند. طبق تحقیقات انجام گرفته توسط نیلسون، سی درصد از کاربران تلفن های هوشمند و بیست و پنج درصد از کاربران دسکتاپ، خرید خود را درست یک ساعت پس از پیش فروش با یکدیگر تبادل می کنند.

اکثر کاربران، ایمیل خود را در موبایل چک می کنند

طبق مصاحبه های صورت گرفته، بیشتر کاربران در طول روز ایمیل خود را چندین بار متوالی از طریق موبایل خود چک می کنند. همچنین گوش کردن به اخبار، تماشای فیلم، مرور شبکه های اجتماعی، مرور متنی، گوش کردن به موسیقی و بازی از سایر فعالیت های کاربران موبایل هاست.

به نظر می رسد بازار تجارت الکترونیک، این روزها دقت بیشتری بر محصولات ارائه شده دارد زیرا، این کاربران موبایل هستند که مدام با گوشی های خود سروکار داشته و هرگونه عیب و نقصی از چشمانشان دور نخواهند ماند.

کاربران موبایل، کمتر تایپ می کنند.

کاربران موبایل کمترین تلاش را برای تایپ کردن صرف می کنند. البته باید در نظر داشت که این کاربران زمان زیادی در اختیار ندارند تا به تایپ های طولانی بپردازند. حتی این کاربران دوست دارند از کلیدهای پیمایشی چند منظوره برای تایپ و سرچ همزمان استفاده کنند.

بسیاری از کاربران موبایل ها، نشانی محل سکونت و اطلاعات شخصی خود را به اشتراک می گذارند

پنجاه و سه درصد از کاربران تلفن های همراه، نشانی محل سکونت و مکان های کاری خود را با سایرین به اشتراک میگذارند و هفتاد و شش درصد از افرادی که این اطلاعات را با آنها به اشتراک گذاته اند، به راحتی به اطلاعات مورد نظر دست میابند. بناباین بهتر است سیستم جی پی اس موبایل ها را به دقت فعال کرد.

برندهای مطرح، اهمیت بسزایی به کاربران موبایل ها قائل هستند

کاربران تلفن های همراه تمایل به استفاده از اپلیکیشن های برندهای تجاری مطرح دارند و اجازه ردیابی امکان و موقعیت اینچنین برندهایی ،آنها را بسیار خوشحال می کند. اعتماد از طریق انسجام، مفید بودن و ارزش های ساختاری حاصل می شود.

بیشتر کاربران موبایل در خصوص پرداخت آنلاین دستمزدها در وب سایت ها، شک و تردید دارند

چنانچه وب سایت شرکت شما در حال جمع آوری هزینه های آنلاین است، اطمینان حاصل کنید سیستم جمع اوری هزینه ها کاملا ایمن است. مشتریان شما باید مطمئن شوند که از طریق سیستمی با امنیت بالا، اطلاعات حساب خود را در اختیار فروشندگان قرار داده اند. همین حس مثبت باعث شکل گیری روابط تعاملی سازنده و پویا بین مشتریان و وب سایت شما خواهد شد.

بسیاری از کاربران موبایل از موتورهای جستجو برای جستجو وب سایت ها استفاده می کنند.

طبق یافته های یکی از تحقیقات اخیر در آمریکا، چهل و هشت درصد از کاربران تلفن های همراه با موتورهای جستجو سرچ کرده و تنها بیست و شش درصد از آنها با اپلیکیشن های مطرح جستجو می کنند. این، اهمیت سو بر روند تحقیقات تجاری موبایل را به خوبی نمایان می کند.

کاربران موبایل در شبکه پینترست نیز بسیار فعال هستند.

طبق تحقیقات بازاریابی موبایل، پینترست  مهم ترین شبکه اجتماعی گوشی های هوشمند می باشد و حدود شصت و چهار درصد از ترافیک های آنلاین را چه در گوشی های همراه و چه در دستگاه های تبلت به خود اختصاص داده است. البته این شبکه اجتماعی برای مشاغل تجاری B2B چندان مناسب نیست و باید به دنبال نمونه های قدرتمندتری باشید.

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر