طراحی اپلیکیشن اندروید

تاریخ انتشار خبر : 1395 آبان 10

طراحی اپلیکیشن اندروید

در حال حاضر جامعه به دنبال رفع نیازهای خود به وسیله ی موبایل و تبلتهای هوشمند می باشد و بهتر است که در این زمینه نگرشی هوشمندانه وجود داشته باشد. طراحی اپلیکیشن اندروید می تواند این نیاز جامعه را برطرف نماید.
تبلت ها و موبایل های هوشمند دارای برنامه های کاربردی هستند که به انها ”اپلیکیشن” یا App موبایل می گویند. طراحی اپلیکیشن‌ اندروید نرم افزاری است که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی داشته و در نهایت درخواست‎های کاربر را اجرا می کند. اپلیکیشن موبایل که بر اساس سیستم عامل اندروید  کار می کند، اپلیکیشن اندروید نام دارد.

Android سیستم عاملی برای دستگاه های موبایل است که به وسیله ی بیشتر از 30 کمپانی خیلی معروف پشتیبانی می گردد و اساسا اوپن سورس بوده و برنامه نویسان و توسعه دهندگان قادرند با استفاده از Android SDK انواع طراحی اپلیکیشن اندروید را انجام دهند.

طراحی اپلیکیشن اندروید، نرم افزار موبایلی است که به وسیله آن کاربر می تواند فعالیت هایش را بسته به کاربرد اپلیکیشن به انجام برساند. برخی از شرکت ها و یا کاربران قصد داشته برای ایده خود اپلیکیشن اندروید طراحی کنند، انها می توانند برای عملی کردن ایده هایشان به سراغ یک شرکت طراحی سایت رفته و سفارش ساخت و طراحی اپلیکیشن اندروید را بدهند.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید

مزایای طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی اپلیکیشن اندروید می‌تواند به‌طور دائمی برند شما را در معرض دید مشتری قرار داده و امکان سفارش محصول یا استفاده از خدمات را برای او ساده‌تر کند. همچنین فرد می‌تواند با نصب اپلیکیشن، در باشگاه مشتریان شما عضو شده و از خدمات استثنایی بهره‌مند شوند.

یک اپلیکیشن خوب می‌تواند ارتباط برند شما را با مشتری حفظ کرده و یک فضای عالی برای تبلیغات و معرفی اجناس را در اختیار شما قرار دهد. با این کار دیگر نیازی به چاپ کاتالوگ یا نصب بیلبورد نخواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی به آگاهی از برند دست پیدا کنید.

 

آیا با وجود داشتن سایت، نیاز به داشتن اپلیکیشن وجود دارد؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار معتقد هستند که تنها داشتن یک وب‌ سایت خوب برای موفقیت تجارت در فضای اینترنت کافی بوده و دیگر نیازی به صرف هزینه برای طراحی اپلیکیشن اندروید وجود ندارد؛ اما باید بدانید که امروزه بیشتر کاربران تلفن همراه ترجیح می‌دهند که با نصب یک اپلیکیشن، فرایند کار با وبسایت‌ها را برای خود ساده‌تر کنند. زیرا اپلیکیشن همیشه در دسترس بوده و محیط آن برای کاربر موبایل راحت‌تر است. اپلیکیشن درواقع راه مناسبی برای حفظ مشتریان وفادار و تامین راحتی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید؛ توسعه تجارت الکترونیکی با طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

 

امکانات موجود در اپلیکیشن اندروید

بسته به اینکه در چه حوزه‌ای فعالیت کرده و چه هدفی از طراحی اپلیکیشن اندروید دارید؛ باید امکانات مختلف را در اختیار کاربران خود قرار دهید. برای مثال امکان فیلتر کردن محصولات با استفاده از دسته‌بندی‌های موجود، یکی از مواردی است که کار با اپلیکیشن و دسترسی به کالای موردنظر را برای کاربر ساده‌تر می‌کند.

همچنین امکان بزرگ کردن عکس کالاها و امکان پرداخت در درون اپلیکیشن نیز می‌تواند نیاز کاربر را برای مراجعه به قسمت‌های متفرقه برطرف کند؛ البته قرار دادن امکان پرداخت درون برنامه‌ای در اپلیکیشن اندروید، نیاز به سطح بالایی از امنیت دارد که تنها طراحان حرفه‌ای از پس انجام آن برمی‌آیند. به همین دلیل باید در انتخاب تیم طراحی خود بسیار دقت کرده و رزومه آن‌ها را به‌خوبی بررسی کنید.

همچنین باید تلاش کنید که اپلیکیشن شما با نسخه‌های مختلف اندروید سازگاری داشته باشد تا افراد دارای گوشی‌های قدیمی نیز بتوانند به‌سادگی آن را نصب کرده و از آن استفاده کنند. شما باید به‌طور دائمی به‌روزرسانی‌های برنامه را ارائه داده و تعرفه‌ها و مطالب آن را آپدیت کنید.

 

اپلیکیشن اندروید

مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید

ابتدا باید یک تیم متخصص را برای این کار انتخاب کرده و دقیقا هدف خود را از طراحی اپلیکیشن برای آن‌ها شرح دهید. به عبارت بهتر باید مشخص کنید که چه نوع اپلیکیشنی نیاز دارید و می‌خواهید چه خدماتی را با استفاده از آن ارائه دهید. همچنین باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید از این اپلیکیشن کسب درآمد کنید یا صرفا می‌خواهید تعداد کاربران خود را بیشتر کرده و برندتان را مطرح کنید. در کنار این‌ها باید بدانید که چه میزان بودجه را می‌توانید برای این کار صرف کنید.

پس از این کار، تیم انتخابی شما باید با توجه به مواردی که شما درباره تجارت، بودجه و اهداف خود گفته‌اید؛ طرح پیشنهادی خود را به شما ارائه داده و توصیه‌های خود را مطرح خواهد کرد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید از میان طرح‌های ارائه‌شده و با راهنمایی متخصصان، بهترین گزینه را انتخاب کنید تا کار طراحی اپلیکیشن کلید بخورد.

اپلیکیشن طراحی‌شده باید در عین ساده بودن، حرفه‌ای باشد و کاربر را به خود جذب کند. پس از این کار شما باید اپلیکیشن خود را در پلتفرم‌های گوگل پلی و بازار آپلود کنید تا کاربران بتوانند آن را دانلود کرده و استفاده کنند. دقت کنید که باید ساخت اپلیکیشن را از طریق دیگر رسانه‌های در دسترس به مخاطبان خود اطلاع دهید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید توسط ایده پویا

شرکت طراحی سایت ایده پویا با استفاده از تیم مجرب و حرفه ای برنامه نویسی اندروید خود، اقدام به طراحی اپلیکیشن اندروید کرده است و در این زمینه سفارشات اندرویدی را می پذیرد و انها را پیاده سازی می کند. محصولات تولید شده در ایده پویا نگرش متفاوتش را در مورد تلفن ها و دستگاه های هوشمند نشان می دهد و انها را ابزاری برتر از سرگرمی می داند که دارای امکانات بالایی بوده و به راحتی قابل حمل می باشند.

گوشی هوشمند خصوصی ترین وسیله برای هر شخص بوده و شرکت طراحی وب سایت ایده پویا آگاهانه از این موضوع استفاده می کند و خدمت رسانی را برای این بخش گسترش می دهد و سعی دارد تا کاربردی ترین نرم افزارها را برای این منظور تولید نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش طراحی اپلیکیشن اندروید و موبایل می توانید با شماره زیر تماس بگیرد:

 875 73 222 - 021  -  180 20 229 - 021

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر