روش های محبوب داستان سرایی آنلاین

تاریخ انتشار خبر : 1398 شهریور 16

روش های محبوب داستان سرایی آنلاین

داستان سرایی یکی از فعالیت‌های زنده و در حال جریان در تمامی فرهنگ ها ی دنیا است. جذابیت داستان سرایی به خاطر این است که در صورتی که به درستی انجام شود می‌تواند افراد زیادی را برای انجام فعالیت تشویق کرده و یا بر انگیزاند. در طول زمان روش‌های مختلفی برای داستان‌سرایی وجود داشت که به فراخور شرح حال مردم همان زمان می توانست متفاوت باشد. انواع مختلف داستان‌سرایی از کشیدن نقاشی روی دیوار غارها، ایجاد صداهای مختلف، استفاده از رسانه های جدیدتر مانند روزنامه، کتاب، رسانه های صوتی و تصویری و امروزه نیز پادکست های مختلف متفاوت است.

درباره اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ در لینک زیر بخوانید:

دیجیتال مارکتینگ

 

به جرأت می‌توان گفت جدیدترین بستر مناسب برای داستان سرایی را می‌توان اینترنت دانست. داستان سرایی در بستر اینترنت می‌تواند باعث شود مخاطبین شما با شما نرخ اشتراک بیشتری داشته و برند شما را به خوبی شناسایی کنند. اینترنت نیز در صورتی که داستان سرایی به صورت مناسب انجام شود می‌تواند کاربران را به سمت و سویی که شما نیاز دارید سوق دهد. در این مقاله تصمیم داریم به نحوه داستان سرایی و مدل‌های مختلف آن بپردازیم و در صورت نیاز از مثال های مختلف این حوزه نیز استفاده کنیم.

داستان سرایی از طریق متن

 

داستان سرایی

اگرچه در محیط روزمره و جدید اینترنت داستان‌سرایی به روش‌های مختلف امکان پذیر است اما همچنان داستان سرایی به روش محتوای متن یکی از محبوب ترین و مورد توجه ترین روش های داستان‌سرایی می باشد.

محتوای متن می تواند یکی از تاثیر گذارترین و در برخی از اوقات بهترین آپشن برای ایجاد منطق و ذهنیت معقول و کاربردی باشد. در مورد محتوای متنی بایستی دقت داشته باشید که طبق بررسی‌های انجام شده بر روی محتوای متنی در طراحی وب سایت های گوناگون به این نتیجه رسیده ایم که کاربران وب سایت های اینترنتی به طور متوسط بین ۲۰ تا ۲۸ درصد از کلمات یک محتوای متنی در وب سایت را می خوانند و علاقه‌مند هستند که بقیه محتوای متنی را به صورت چشمی اسکن سریع نمایند. بنابراین اگرچه محتوای متنی یکی از محبوب ترین روش های انتقال مطالب و محتوا به مخاطبان شما می باشند اما بایستی دقت داشته باشید که الزاما درگیر کننده ترین حالت محتوای متنی نیست چرا که کاربران علاقمند نیستند تمام یک محتوای متنی را به صورت کامل و کلمه به کلمه مطالعه نمایند. برای حل این مسئله بایستی سعی کنید یکی از بهترین دلیل هایی که می توانید را به مخاطب خود برای خواندن تمام محتوای متنی بدهید این دلیل می تواند وابسته به اشتیاق و یا شور و علاقه مخاطب و یا کار برای شما باشد به طوری که وی را متقاعد کند هیچگاه خواندن محتوا را تا پایان رها نکند.

شاید فکر کنید که محتوای متنی نمی تواند بسته‌بندی داشته باشد و یا شاید برای شما نیز عجیب باشد که از بسته بندی محتوای متنی بشنوید ولی دقت داشته باشید محتوای متنی شما می تواند دارای یک بسته بندی بسیار جذاب برای جذب بیشتر کاربران اینترنت می باشد می توانید محتوای متنی خود را درون یک داستان بسته بندی کنید. برای جذابیت بیشتر محتوای متنی خود می توانید محتوا را درون یک داستان در رابطه با محصول، شرکت، تیم فعال کاری، چشم انداز مشتریان، تجربه و یا موارد دیگر بپیچید و آن را به خورد مشتری بدهید. سعی کنید داستان خود را با استفاده از ترفندهای مختلفی که در دسترس دارید مانند شخصی سازی و جذاب بودن، با نمک بودن و مسائلی از این دست برای علاقه‌مندی‌های مشتری خود آماده نمایید. دقت داشته باشید که در داستان سرایی در مورد محتوای خود می‌توانید از خیال پردازی به جای استفاده از عوامل کسل کننده در محتوا استفاده نمایید.

داستان سرایی از طریق محتوای تصویری

یکی دیگر از ابزارهای داستان‌سرایی را می‌توان استفاده از تصاویر دانست. همان طور که گفته می‌شود یک تصویر می تواند در انتقال محتوا به اندازه هزاران کلمه ارزش داشته باشد. مزیت محتوای تصویری نسبت به محتوای متنی را می توان در سرعت پردازش آنها در مغز انسان دانست بایستی بدانید که یک محتوای تصویری شش هزار برابر سریعتر از هر محتوای متنی در مغز انسان تجزیه و تحلیل و پردازش می شوند. برای مثال شما می توانید تعداد زیادی از کلمات را در محتوای متنی خود استفاده کنید و یک متن طولانی برای نحوه استفاده از محصول و همچنین حسی که محصول شما به مشتری منتقل می کند و نحوه استفاده از آن بیان کنید و یا به جای استفاده از این میزان زیاد از کلمات چندین تصویر برای استفاده محصول به افراد نشان دهید.

- تصاویر وب شامل عکس ها طرح ها و نمودارها

- تصاویر پس زمینه

- اینفوگرافیک

استفاده از تصاویر به همراه مدل های دیگر محتوا مانند محتوای متنی می تواند به شما کمک کند تا منظور خود را به نحوه بهتر و سریعتری به مخاطبین خود منتقل نمایید. دقت داشته باشید که تصاویر پس زمینه می تواند یک حس و حال خوب را به مصرف کننده شما منتقل نماید با استفاده از تصاویر پس زمینه می توانید محیط را برای داستان سرایی خود آماده نمایید. همچنین تصاویر پس زمینه می تواند به شما در ایجاد یک داستان کمک نماید. تصویر پس زمینه می تواند باعث جذب مخاطب شده و علاوه بر این باعث ایجاد نوعی حس خاصی در مخاطب در مقابل وب سایت شما گردد.

یکی دیگر از روش های جذاب داستان سرایی به حالت تأثیرگذار را می توان استفاده از اینفوگرافیک ها را نام برد. اینفوگرافیک به دلیل برخی از مزیت هایی که نسبت به نوع دیگر تصاویر دارد از جذابیت های ویژه ای برخوردار است برای مثال می‌توان گفت که کسب اطلاعات از اینفوگرافیک بسیار سریع تر از مدل های دیگر تصویری است و مخاطب می‌تواند با نگاه به یک اینفوگرافیک روند و یا اطلاعات لازم را از آن اینفوگرافیک به دست آورد. از جذابیت های ویژه اینفوگرافی میتوان انتقال مطالب با استفاده از حجم گسترده‌ای از مدل های گرافیکی دانست و در اینفوگرافیک ها نیازی نیست که از حجم زیاد محتوای متنی استفاده گردد.

داستان سرایی از طریق انیمیشن

 یکی از جنبه های داستان سرایی را می توان قسمت های مرتبط با تفریحات و بازی ها دانست. دقت داشته باشید که محیط های سرگرم کننده بسیار آماده تر و جذاب تر برای نقل داستان هستند و به احتمال زیاد افراد در این شرایط داستان شما را با گوش شنوا تری خواهند شنید. معمولاً داستان های خوب خنده دار، ترسناک و از این نوع هستند. هویت این نوع داستان ها برای جذب احساسات ما می باشد. در این زمینه داستان های انیمیشنی و داستان سرایی به روش انیمیشن و تکه های فیلم کوتاه از این جنس می تواند برای مخاطب بسیار جذاب باشد. بنابراین می توانید از این ترفند استفاده کرده و داستان سرایی خود را در متن بازی های انیمیشن و یا کلیپ های انیمیشن گنجانیده تا مخاطب آنها را با آغوش بازتر پذیرا باشد. دقت داشته باشید در صورتی که مخاطب به قلاب شما گیر کند به احتمال زیاد برای ادامه داستان به وب سایت شما مراجعه خواهد کرد بنابراین یکی از مهم‌ترین قسمت‌های داستان‌سرایی این است که بتوانیم مخاطب را جذب نماییم تا برای دفعات بعدی خودش به شما مراجعه نماید.

 داستان سرایی ویدئویی

 

داستان سرایی ویدیویی

به جرأت می توان گفت تقریباً هر ویدئویی داستانی در زمینه خود دارد. مزیت بزرگ ویدئو داشتن تصویر و صدا به طور همزمان است و همچنین متحرک بودن تصاویر نیز از جذابیت های این قسمت می باشد که می تواند برای داستان سرایی بسیار مناسب و همچنین جذاب قلمداد گردد. طبق تحقیقات به عمل آمده ثابت شده است که  صفحات وب سایتی که دارای ویدیو هستند مدت زمان بیشتری مخاطب را در خود نگه خواهند داشت. و احتمال خرید یک کالا یا خدمت زمانی که مخاطب ویدئویی از آن می بیند ۸۵ درصد بیشتر خواهد بود.

داستان سرایی صوتی

برخی از محدودیت‌های ویدئو مانند عدم امکان دیدن ویدئو ها در هر حالت و یا موقعیت های کاری در پادکست و کلیپ های صوتی وجود ندارد بنابراین شما می‌توانید از بیشتر در دسترس بودن صوت استفاده کرده و برخی از داستان سرایی های خود را به بخش صوتی بسپارید. برای مثال در حین رانندگی گوش کردن کلیپ های صوتی به طور قابل توجهی بیشتر است. در داستان سرایی صوتی کافیست سناریو محتوا و همچنین گویندگی مناسب با یکدیگر همراه شوند تا مخاطب ویژه خود را جذب نمایند.

  • 13
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر