استفاده از شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر سئوی سایت خواهند داشت ؟

استفاده از شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر سئوی سایت خواهند داشت ؟

تاریخ انتشار خبر : 1397 اسفند 18

استفاده از شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر سئوی سایت خواهند داشت ؟

استفاده از شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر سئوی سایت خواهند داشت ؟

 

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

 

از زمانی که طراحی وب سایت شروع به کار نموده است موتور های جستجو نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند. در ابتدا موتورهای جستجو از محتوای صفحات سایت ها و متا تگ ها برای یافتن نتایج جستجوی خود استفاده می کردند. اما با شروع به کار گوگل همه چیز به یکباره عوض شد. گوگل برای اولین بار الگوریتم رتبه صفحات خود را به کار گرفت این الگوریتم با استفاده از تعداد و کیفیت لینک های داخلی در مورد نتایج جستجو تصمیم‌گیری می‌کرد. برای چهارده سال بعد الگوریتم بر مبنای لینک ها پایه و مبنای ارتباط صفحات با واژگان جستجو شده در موتور جستجو گوگل محسوب می شد.

سوال در مورد اینکه آیا محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی بر سئو سایت موثر می باشد یا نه همیشه یک سوال بنیادی و ابهام برانگیز برای همگان بوده است. در این راستا در سال ۲۰۱۰ موتورهای جستجوی گوگل و بینگ اقرار کردند که از سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی برای رتبه بندی سئوی سایت های مختلف جهت دسته بندی نتایج موتورهای جستجو استفاده خواهند کرد. چهار سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۴ یکی از مدیران اسبق شرکت گوگل به نام مت کاتس با انتشار ویدئویی اعلام کرد که گوگل بر مبنای سیگنال هایی که ممکن است فردا وجود نداشته باشند نمی‌تواند دسته‌بندی‌های نتایج جستجوی خود را انجام دهد. با انتشار این ویدئو تقریبا تمام بحث ها در مورد نتایج جستجوی گوگل و اثر شبکه های اجتماعی بر آن پایان یافت. اگر بخواهیم واقع بین باشیم از آن سال ها چندین سال گذشته است، الگوریتم های گوگل نیز هیچ گاه به طور علنی مشخص و معلوم نبوده است و برخی از علایم نشان میدهند که سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی در نتایج موتورهای جستجو موثر هستند. شبکه های اجتماعی از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم می توانند بر سئوی سایت شما تاثیر گذار باشند.

 با آغاز به کار شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها نحوه ارزیابی محبوبیت و ارتباط نیز به کلی تغییر نمود. با شروع به کار شبکه های اجتماعی و وبلاگ های مختلف در سراسر دنیا هر شخص دارای رای خاص به خود و صدایی برای گفتن می باشد. افراد می توانند صدای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک توییتر لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ های شخصی خود به سراسر دنیا برسانند. تا پیش از این به جرات می‌توان گفت که بکنیش ها عامل اصلی تغییرات و بهینه سازی سئو برای سایت های مختلف بودند. امروز حجم زیادی از سهم بک لینک ها را شبکه های اجتماعی و محبوبیت واقعی آنها به خود اختصاص داده اند.

جالب است بدانید که در میان رتبه بندی های مختلف گوگل یکی از رتبه هایی که بسیار برای گوگل اهمیت دارد رتبه تولید کننده محتوا در نظر گوگل می باشد. برای مثال در صورتی که در مورد یک مطلب هنری مانند نقاشی یک هنرمند معروف و سرشناس در شبکه های اجتماعی که رتبه ی مناسبی را به خود اختصاص داده است مطلبی منتشر کند به طور حتم رتبه بالاتری در نتایج موتور های جست و جو نسبت به زمانی که شخصی مانند من و شما مطلب را منتشر کنیم به خود اختصاص خواهد داد.

 

راه های تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

 

شبکه اجتماعی و سئو سایت

 

١- انتقال ترافیک به وب سایت از طریق به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

با به اشتراک گذاری محتوا های مناسب و جذاب در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید کاربران را به وبسایت خود منتقل کنید. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

٢- شبکه های اجتماعی می توانند باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو گردند

با اضافه کردن پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی و فعال نمودن آنها از طریق ارتباط با مخاطب می توانید در نتایج جستجو بیشتر و بیشتر دیده شوید.

٣- گرفتن لینک های خارجی به نفع سایت شما در شبکه های اجتماعی بسیار آسان تر خواهد بود

با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید مطالب و محتوای خود را به دید تعداد بیشتری از کاربران شبکه ها و محیط های اینترنتی برسانید. هرچه بتوانید از این طریق جذب بیشتری انجام دهید قطعاً خواهید توانست لینک های خارجی سایت های دیگر را بیشتر و بیشتر به خود اختصاص دهید.

۴- شبکه های اجتماعی آگاهی برند شما را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد

طبق آمارهای موجود کاربران فعال فیسبوک در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ به ١.٨ میلیارد نفر میرسد. تعداد کاربران شبکه توییتر در مدت زمان مشابه به ٣١٧ میلیون نفر کاربر فعال ماهیانه می رسد. با فعالیت در شبکه های اجتماعی و پرسش و پاسخ و باز کردن بحث های گوناگون و جذاب می توانید بیشتر دیده شوید و از این طریق آگاهی برند خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

5- افزایش زمان بازدید از سایت و کاهش نرخ پرش

وقتی شما با یک کاربر در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و محتوای جذابی را به وی معرفی نموده باشید، به طور معمول ورود او به سایت شما ورودی هدفمندتر خواهد بود. از آنجا که مخاطب می داند که به دنبال چه آمده است راحت تر برای بازدید از محتوای سایت شما وقت خواهد گذاشت و به احتمال زیاد اگر متن از شرایط مناسبی برخوردار باشد تا آخر آن را خواهد خواند بنابراین با این روش علاوه بر این که زمان سپری‌شده کاربر بر روی سایت شما که با عنوان time in site ساخته می‌شود افزایش می‌یابد، نرخ پرش سایت شما نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت. افزایش زمان سپری شده یک کاربر بر روی سایت و صفحات شما و همچنین کاهش نرخ پرش برای کاربران می تواند برای شما مفید واقع شود.

 

راه های افزایش ترخ مشارکت مخاطبان در شبکه های اجتماعی

 

افزایش نرخ مشارکت

برای افزایش تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو سایت اولین مرحله این است که با کاربران بیشتری در ارتباط باشید و نرخ مشارکت بیشتری را برای شبکه‌های اجتماعی خود فراهم آورید. برای ایجاد این مسئله بایستی نکات و مواردی را در مورد شبکه‌های اجتماعی خود رعایت کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

- سعی کنید مخاطبان خود را از لحاظ سلیقه ساختار فکری و حتی محل جغرافیایی شناسایی کنید.

استراتژی محتوا محصول خود را بشناسید و بر طبق آنها رفتار کنید مزیت‌های رقابتی عامل مهمی در پیروزی شما هستند آنها را بخوبی بشناسید و بر طبق آن عمل کنید.

- پیش از شروع فعالیت های خود جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید تا بدانید در مورد چه کلماتی بایستی تولید محتوا کنید و تبلیغات و همچنین آگاهی از برند را در راستای این کلمات انجام دهید.

- در پست های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام حتما از هشتگ های مناسب استفاده نمایید. مطمئن شوید هشتگهای پر کاربرد و کاربر پسندی هستند.

- با توجه به پرسونای مخاطب خود زمان بندی مناسب برای انتشار پست های شبکه اجتماعی تان را برنامه‌ ریزی و زمان‌بندی کنید.

-به برنامه زمانبندی خود برای انتشار پست ها پایبند باشید.

- سعی کنید محتواهایی غیر کپی و به اصطلاح یونیک را برای کاربران خود فراهم سازید.

- در مرحله محتوا جذابیت فراموشتان نشود.

- محتواهای تولید‌شده صرفاً در مورد کسب و کار شما نباشد می توانید از محتواهای کسب و کاری خود فراتر رفته و با هدف انتقال اطلاعات مفید به کاربران محتوا های کاربردی زیاد ایجاد کنید. با این کار حس اعتماد در مخاطبان شما بیشتر بیدار می شود.

- از لینک وبسایت خود در محل های مناسب در پست استفاده کنید.

- در شبکه های مجازی می توانید از بازی سازی یا گیمیفیکیشن به طور کاربردی برای جذب و وفادار کردن مشتری استفاده کنید.

- مخاطبان خود را به تبادل اطلاعات تشویق کنید و پاسخ آنها را در بهترین حالت ممکن بدهید . کامنت های مشتریان و شرکت کردن آنان در نظرسنجی های مختلف در شبکه های اجتماعی و سایت ها خود نوعی محتوا سازی برای سایت است که توسط مشتریان و مخاطبان آن انجام می‌شود. این محتوا هم برای کاربران و هم برای سئو می تواند مفید فایده باشد.

- می‌توانید از طریقه تبادل لینک و تبلیغات متقابل و یا تبلیغات پولی تعداد اعضای خود را افزایش دهید.

 

  • 2
  • 2
نظرات کاربران (2)
  • avatar
    کریمی

    با سلام آیا دریافت کامنت در زیر پست های شبکه اجتماعی اینستا می تواند در سئو تاثیر داشته باشد؟

    avatar
    مدیر سایت

    قطعا بر روی سئو سایت تاثیری نخواهد داشت و فقط در شبکه های اجتماعی تاثیرگذار است

ثبت نظر