تولید محتوا

تاریخ انتشار خبر : 1397 دی 08

تولید محتوا

این روز ها در هر مقاله وب سایت های مرتبط با موضوع بازاریابی اینترنتی و سئو سایت، درباره تولید محتوا صحبت می شود. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا می خواهیم توضیح دهیم تولید محتوا چیست و چگونه باید انجام شود؟ رتبه بندی وبسایت شما در موتور های جستجو تا حد زیادی به محتوای تولید شده بستگی دارد. در اصل اگر محتوا خوب نباشد سئو و بازاریابی آنلاین نتیجه بخش نخواهد بود.

 

نکات طلائیی تولید محتوا

با شناخت نیاز های مخاطب می توانید ایده های جدیدی برای تولید محتوا بیابید. توجه داشته باشید باید از تولید محتوای تکراری و خسته کننده در وب سایتتان پرهیز کنید در غیر این صورت مخاطبان وب سایت شما را ترک کرده و هرگز مجدد به آن باز نمی گردند.

کلمات کلیدی

با توجه به کلمات کلیدی که برای وب سایت شما مهم هستند شروع به تولید محتوا کنید، چرا که یکی از دلایل مهم تولید محتوا استفاده از کلمات کلیدی و قرار گرفتن در لیست جستجوی کلمات هستند.

استفاده درست از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا بسیار حائز اهمیت می باشد اما نه به این صورت که هر چه بیشتر بهتر! در هر پاراگراف از محتوای خود تکرار 2 الی 3 بار از کلمه کلیدی مناسب است و بیشتر از این تعداد تاثیر منفی دارد.

عنوان محتوا

در انتخاب عنوان محتوای تولیدی دقت کنید عنوان ها جذاب و گیرا باشند تا بواسطه آن کاربران جذب محتوای شما  شوند. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان را فراموش نکنید. عنوان مهم ترین بخش از تولید یک محتوای خوب است پس در انتخاب آن دقت کنید.

 

تولید محتوا

 

تصویر و ویدیو در محتوا

تصاویر و ویدیو ها در محتوا مخاطب را بیشتر جذب محتوای سایت می کند و مخاطب توجه بیشتری به آن نشان می دهد.

بررسی نیاز کاربر در تولید محتوا

محتوای شما برای کاربران وب سایتتان تولید می شود پس باید دغدغه های کاربران را محور اصلی تولید محتوا قرار دهید و به مسائل آن ها پاسخ دهید.

از ایده رقبایتان در تولید محتوا استفاده کنید

می توانید مقالات وب سایت هایی با موضوع یکسان با وب سایت خود را مطالعه کنید و برداشت و تحلیل خودتان از آن مقاله را در قالب محتوایی جدید بنویسید. با این روش نه تنها کپی نکرده اید بلکه محتوایی جذاب برای کاربرانتان تولید کرده اید.

سئو محتوا

پس از تولید محتوا نوبت سئو و بهینه سازی آن است. تمامی تکنیک های مهم برای قرار گرفتن محتوا در لیست موتور های جستجو مانند استفاده از کلمات کلیدی، لینک دهی داخلی، استفاده از تگ ها و ... را در این مرحله باید انجام دهید.

طول محتوا

محتوای شما نه باید آن قدری کوتاه باشد که از طرف گوگل جریمه شوید و نه آنقدر طولانی که از حوصله کاربر خارج باشد. طول مناسب محتوا بین 500 کلمه و 2000 کلمه می باشد.

لینک دهی داخلی

استفاده از لینک های داخلی تکنیکی است برای اینکه به گوگل نشان دهید مقالات شما خوانده می شوند و از این طریق بتوانید اعتبار خود را حفظ کنید.

 

چگونه یک محتوا جذاب و کاربر پسند تولید کنیم؟

در ادامه به برخی توصیه ها و نکات اشاره خواهیم کرد که می‌تواند باعث تولید محتوایی جذاب برای کاربران شما گردد.

١- محتوا را برای کاربران آماده کنید

سعی ‌کنید محتوایی که آماده می کنید محتوای کاربردی و جذاب برای مخاطبان شما باشد. برای مثال فرض کنید در مورد یک شرکت تولید چاپگر نیاز به تولید محتوا دارید. اگر در محتوای خود سعی کنید در مورد آخرین چاپگر تولیدی خود صحبت کنید قطعاً محتوای جذابی برای کاربر نخواهد بود. به جای تولید این نوع محتوا میتوانید توصیه هایی در مورد طراحی و یا مثال هایی برای طراحی کارت دعوت و چاپ آن و یا طراحی گرافیکی به مخاطب ارائه کنید.

این مدل از محتوا اگرچه به طور مستقیم به محصول خود اشاره نخواهد کرد ولی در عوض با دادن اطلاعات به مخاطب باعث ارزش آفرینی برای وی و در نتیجه جذب مخاطب از طریق اعتماد به برند خواهد شد. جالب است بدانید این گونه محتواها پس از هدایت مخاطب می تواند می تواند از او یک مشتری بسازد.

 

تولید محتوا جذاب

 

٢- برای هر محتوا یک پلتفرم مناسب استفاده کنید

دقت داشته باشید که محتوا های مختلف نیاز به کانال های ارتباطی مختلف برای انتشار دارد. برای مثال فیسبوک یک کانال انتشار عکس فیلم و محتوا می تواند برای برندسازی و ایجاد تصویر ذهنی در مورد یک برند استفاده شود. استفاده از توییتر می‌تواند منجر به ایجاد پستهای شود که در ادامه شما آنها را با ریتوییت کردن به صورت ویروسی منتشر خواهد کرد. همچنین می‌تواند لینکهای هدایت کننده ای برای شما را به سمت نقطه خاص که مد نظر شماست هدایت نماید.

اینستاگرام یک محیط صمیمی برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم هم آورده است که با استفاده از هشتگ های مختلف می توانید به وایرال شدن محتوای تصویری خود کمک کنید. همچنین داشتن فالوورهای زیاد در اینستاگرام به معنای دیده شدن بیشتر در اینستاگرام می باشد.

 

٣- در تولید محتوا از راهنمایی های مرحله به مرحله استفاده کنید

در بسیاری از موارد دیده می‌شود کاربران به دنبال حل یک مشکل و یا یاد گرفتن نکته ای هستند. با آشنایی چالش‌ها و کمبودهای موجود و همچنین نیازهای مخاطبان می توانید به راحتی محتواهایی تولید کنید که این کمبودها را پوشش دهد. توجه به نیاز و خواسته مشتری می تواند به راحتی شما را ظرف کمترین مدت وایرال کند و بازدید سایت را افزایش دهد. این را به خاطر داشته باشید می توانید این آموزش ها را بصورت راهنمایی مرحله به مرحله منتشر نموده تا ضمن ساده نمودن فهم مطالب و محتوای خود مدت زمان بیشتری نیز برای کاربران و مخاطبان خود ایجاد نمایید.

 

۴- از متخصصان برای تولید محتوا استفاده کنید

قطعا تولید کننده محتوا متخصص در همه زمینه ها نخواهد بود. شاید در بسیاری از موارد بتوانید با مطالعه و بررسی و حتی بازدید میدانی و شرایطی از این قبیل به اطلاعاتی در مورد موضوعی که در مورد آن محتوا خواهید نوشت دست پیدا کنید؛ به یاد داشته باشید دست یابی به موضوعات به این معنی نیست که شما در مورد آن متخصص شده اید و یا تمام جوانب را بررسی کرده اید.

ممکن است بسیاری از مطالب و نقطه نظرها از دید شما پنهان مانده باشد. برای رفع این مشکل و بهبود کیفیت محتوای خود بهتر است در هر زمینه ای به متخصص آن مراجعه کرده و نقطه نظرات آنان را جویا شوید. با این کار محتوای شما قطعا محتوای جذاب تر، کامل تر و تخصصی تری خواهد بود.

 

۵- به سوالات پاسخ دهید

سوالات مخاطبان و کاربران، موضوعاتی هستند که نیاز و علاقه به دانستن آنها در کاربران دیده می شود. از طریق سوالات کاربران می توانید نیازهای آنها را به خوبی درک کرده و پاسخ دهید. همانطور که قبلا نیز گفتیم اگر شما محتوایی بر طبق نیازهای مشتری تهیه کنید برای مخاطب و مشتری شما محتوایی جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. با این کار تعداد دفعات دیده شدن محتوای شما بسیار افزایش خواهد یافت و همچنین کاربران می توانند به صورت کانالهای توزیع محتوای شما در بیایند.

در همین زمینه توجه به این نکته ضروری است که در صورتی که مخاطبان اقدام به توزیع و انتشار محتوای شما در کانال های مختلف نمایند شما نوعی از تبلیغات دهان به دهان نیز برخوردار خواهید شد؛ که جذابیت زیادی برای مخاطبان دیگر دارد.

 

۶- به جای ارائه محصول راه حل ارائه کنید

به خاطر داشته باشید که هیچ کس در مورد محصول شما به اندازه خود شما مشتاق نیست. افراد آن چنان علاقه ندارند که در مورد محصول شما و راهکارهای آن چیزی بشنوند. آنان دوست دارند که مسائل و مشکلات خود را همراه با راهکارهای مناسب آن دریافت کنند.

در این زمینه مطالعات موردی و کیس هایی که قبلا با مسائل مشابه فرمودند برای مخاطب بسیار جذاب و کاربردی است. در ادامه این گونه محتواها می توانید اشاره ای نه چندان صریح به محصولی که می تواند برای مسئله و یا مشکل اعلام شده راه حل مناسبی باشد داشته باشید. اینگونه محتواها به شدت مورد توجه مخاطب قرار گرفته و با نرخ زیادی منتشر و توزیع خواهند شد.

 

 سئو و بهینه سازی سایت

 

  • 0
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر