موثرترین روش بازاریابی آنلاین اینترنتی چیست؟

تاریخ انتشار خبر : 1397 تیر 08

موثرترین روش بازاریابی آنلاین اینترنتی چیست؟

 مهم نیست که در کدام یک از شاخه های صنعتی مشغول فعالیت هستید، اتخاذ یک راهبرد بازاریابی موفق آنلاین برای رسیدن به مشتریان بالقوه جدید، امری بسیار ضروریست. اما امروزه با وجود بسیاری از کانال ها و راهبردهای بازاریابی اینترنتی  متنوع، خیلی سخت می توان موثرترین راهبرد را برای کسب و کار خود انتخاب نمود. با اینکه هر یک از مشاغل تجاری، ابزارها و اهداف مخصوص خود را دارند، ولی برخی از راهبردها برای تولید درآمدها، کارآرایی بیشتری در بردارند.

در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا قصد داریم چند راهبرد موثر بازاریابی آنلاین را با شما در میان بگذاریم:

 

مزایای روش بازاریابی آنلاین اینترنتی

پیش از تعیین برترین راهبرد بازاریابی آنلاین، بایستی اهداف مهم آن ها را نمایش دهیم.

 

افزایش آگاهی از یک برند

تعداد کاربران اینترنت را 2.8 میلیارد نفر تخمین زده اند. به این معنی که اگر بازاریابی موثری را پیش رو بگیرید، تعداد مشتریان شما هر روز افزایش خواهند یافت. مهم نیست که از کدام یک از شیوه های بازاریابی در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کنید، در هر صورت، می توانید آگاهی عموم افراد از برند خود را افزایش دهید. آگاهی افراد از برند شما زمانی اتفاق می افتد که مطالب بیشتری را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و کمپین های آنلاین را در پلت فرم هایی همچون گوگل اد وردز ایجاد نمایید.

 

مشتریان بالقوه و فروش بیشتر

وقتی اقدام به بازاریابی آنلاین اینترنتی می کنید، در واقع می توانید کمپین هایی را برای مشتریان بالقوه معرفی کنید و این کار منجر به تبادلات بیشتری خواهد شد. با هریک از راهبردهای بازاریابی آنلاین، شما می توانید مخاطبان خود را بسیار فراتر از مخاطبان رادیو و رسانه های خاص افزایش دهید.در واقع با هدف قرار دادن اینچنین مخاطبانی، به فروش بیشتری دست خواهید یافت.

 

بازرایابی آنلاین

 

درآمد بیشتر

وقتی از طرق بازاریابی آنلاین به مخاطبین بیشتری دست یافتید، می توانید درآمد سالانه خود را ترقی دهید.

 

موثرترین روش بازاریابی آنلاین اینترنتی

سئوسایت

سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو باعث رتبه بندی برتر وب سایت شما در صفحات جستجو شده و کسب و کار، محصولات و خدمات شما را بهتر معرفی می کند. همین کافیست تا به یکی از اهداف مذکور برسید.

سئو سایت از راهبردهای متعددی ساخته شده که همه با یکدیگر ترکیب شده اند تا رتبه بندی وب سایت شما در صفحات جستجو را ترقی دهند.

بهینه سازی موتور جستجو

جستجوی کلید واژه ها، بخش مهمی از کمپین های سئو است. پیش از بهینه سازی وب سایتتان بایستی کلید واژه های مورد علاقه مخاطبین خود را تعیین کنید.

 

بهینه سازی محتوای سایت بر اساس کلید واژه ها

در این مرحله باید کلید واژه ها را  به صورت کاملا طبیعی در محتوا و اجزای HTML همچون تگ های هدر و مِتا تگ ها بگنجانید. هر اندازه که کلید واژه های متناسب تری در وب سایت خود بگنجانید، به همان اندازه می توانید موتور جستجوی وب سایت خود را از دید مخاطبین در رده های بالاتری رتبه بندی نمایید.

 

پرداخت در ازای کلیک

پرداخت در ازای کلیک، روشی عالی جهت ارتقاء وب سایت و کمپانی و رسیدن به کاربرانی است که به طور فعالانه در جستجوی محصولات ویژه و ارائه خدمات مخصوص اند. پرداخت در ازای کلیک ، نوعی راهبرد مناسب با بودجه بندی است زیرا دقیقا تعیین میکند که هر ماه چه اندازه سرمایه گذاری برای وب سایتتان اختصاص داده و یا هزینه هر بار کلیک روزانه چه اندازه است. همان طور که از نامش پیداست، تنها زمانی که کلیک کنید، برای آگهی هایتان هزینه پرداخت خواهید کرد.

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. بواسطه این رویه می‌توانید یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ کنید. در مرحله بعد فرآیند بازاریابی محتوایی، لازم است که فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهکارهایی به یک مشتری سودآور تبدیل کنید.

مهم نیست چه نوع محتوایی تولید می کنید. محتوای شما بایستی همیشه برای مخاطبانتان مفید و جالب باشد. وقتی مخاطبان سایت شما مطلبی را مفید بپندارند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن ها را به اشتراک بگذارند. محتوای مشما می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد، از محتوای نوشتاری گرفته تا محتوای تصویری و ویدئویی.

 

بازاریابی محتوا

 

محتوای نوشتاری ،رایج ترین نوع از اطلاعات آنلاین می باشد. این نوعی محتواست که بسیاری از صفحات وب سایت شما را شامل شده و می تواند به صورت مقالات، وبلاگ ها و بلاگ ها باشد. این صفحات، مخاطبان شما را از محصولات و خدماتتان آگاه نموده و شامل تصاویر و سایر اشکال رسانه های چند گانه می باشند.

مقالات طولانی تر بایستی به موضوع خاصی اشاره کنند وهمه محتوای تولید شده در آن ها حول موضوع اصلی بچرخند. وبلاگ ها شیوه مناسب تری برای بازاریابی آنلاین هستند زیرا به سهولت بر روی رسانه های اجتماعی قابل اشتراک می باشند.

محتوای تصویری، یکی دیگر از انواع محتوایی هستند که در سال های اخیر به شدت باب شده اند. در واقع می توان آن ها را محل قدرت بازاریابی تلقی کرد زیرا به کمک آن ها می توانید موضوعات مختلف را به صورتی کاملا دیداری بیان نمود.

در پایان باید گفت ویدئوها موثرترین اشکال محتوای امروزی هستند. ویدئوها بازدیدکنندگان را تشویق به گذراندن زمان بیشتری برای بازدید از وب سایت شما نموده  و در واقع گاهی اوقات، کاربران زمان بیشتری را صرف محتوای ویدئویی می کنند تا متون نوشتاری.   

 

بازاریابی ایمیل

به‌طور خلاصه می‌توان بازاریابی ایمیل را این‌گونه تعریف کرد: ساخت لیستی از مخاطبین علاقه‌مند به موضوع فعالیت شما بطوریکه آن افراد با میل خودشان در آن لیست عضو شوند و ایمیلشان را در اختیار شما قرار بدهند و سپس شما در بازه‌های زمانی مناسب خدمات و پیشنهادهای بعدی خودتان در همان زمینه تخصصی را از طریق ایمیل به آن افراد اطلاع دهید و هر زمان که تمایل به دریافت ایمیل‌های شمارا نداشته‌اند بتوانند با لغو عضویت ازخبرنامه خارج شوند.

در هنگام دریافت ایمیل از افراد، حتماً به این نکته اشاره کنید که اطلاعات آن‌ها نزد شما محفوظ است و هیچ‌گونه استفاده نادرستی از آن‌ها نخواهید کرد و آن اطلاعات را در اختیار اشخاص دیگر نیز قرار نخواهید داد.

 بازاریابی ایمیل

 

همین موضوع باعث اعتماد به مخاطب شده و ازاینجا به بعد فقط وظیفه شما حفظ این اعتماد و ارتباط مستقیم با مخاطبین خودتان برای ارائه خدمات و افزایش فروش از طریق بازاریابی ایمیلی می‌باشد.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

پلت فرم های رسانه های اجتماعی، دارای میلیون ها کاربر در فضای مجازی هستند و از این رو می توانند فرصت های زیادی پیش روی مشاغل تجاری بگذارند. برخی از پلت فرم های رسانه های اجتماعی از طریق فیس بوک، توییتر ،لینکدین و یوتیوب به بازاریابی می پردازند.

چگونه می توان راهبردی بسیار موثر برای کسب و کار آنلاین طراحی نمود؟

چنانچه درصدد ایجاد موثرترین راهبرد بازاریابی برای کمپین های خود هستید، بایستی چند مرحله اساسی را مد نظر بگیرید:

سئو و پرداخت در ازای کلیک

  • سئو و پرداخت در ازای کلیک با یکدیگر به زیبایی ادغام شده و قابلیت دیده شدن وب سایت شما در صفحات جستجو را افزایش می دهند. خدمات سئو سایت باعث قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل برای شما می شود و هزاران کلیک دریافت خواهید کرد. فعالیت های شما در طول مراحل طراحی وب سایت، زمانی اثرگذار خواهد شد که سایت شما در انبوه سایت های اینترنتی موجود، مورد جستجو و مشاهده قرار گیرد.

سئو و بازاریابی محتوا

  •  منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد.

آماده راه اندازی یک راهبرد موثر بازاریابی آنلاین هستید؟

چنانچه با توجه به مطالب پیشنهادی آماده ایجاد یک راهبرد موثر بازاریابی آنلاین هستید، شرکت ایده پویا می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند. اعضای حرفه ای تیم ما اطلاعات بسیاری در خصوص سئو، بازاریابی با ایمیل و رسانه های اجتماعی دارند و می توانند اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذارند. وقتی با این ابزار به ایجاد راهبردهای بازاریابی بپردازید، می توانید کمپین های تبلیغاتی متعددی را با استفاده از ترکیب چندین روش موثر راه اندازی نمایید.

 

شرکت طراحی سایت

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر