ترس از شبکه های اجتماعی را از خود دور کنید.

تاریخ انتشار خبر : 1396 مرداد 23

ترس از شبکه های اجتماعی را از خود دور کنید.

حضور شما در رسانه های اجتماعی چه به عنوان یک فرد  تجاری و چه یک کارفرما، از اهمیت به سزایی برخوردار است. فرض کنیم که شما یک فرد مشغول در حیطه های تجاری می باشید، در این صورت پروفایل رسانه اجتماعی شما بایستی کاملا معتبر و دقیق باشد.

 

شبکه های اجتماعی

 

حضور شما در رسانه های اجتماعی، منجر به افزایش ترافیک در بازدید از وب سایتتان خواهد شد و به نوبه خود می تواند مشتریان و طرفداران بیشتری برای برندتان به همراه داشته باشد.

این روزها فشار وارده بر رسانه های اجتماعی بسیار زیاد شده، اینطور نیست؟! بله البته که درست است. همین افزایش فشارها باعث ایجاد حس ترس توام با شک و تردید در میان کاربران فضای مجازی شده است. شک و تردید، همان عدم قطعیتی است که باعث بروز استرس مداوم می گردد. از طرف دیگر، ترس نوعی احساس طبیعی است که ناشی از خطر بوده و در نهایت باعث بروز رفتارهای منفی در فرد می شود.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

نوعی همبستگی منفی بین شک و تردید، با موفقیت های تجاری و بهره وری وجود دارد. اما اصلا نگران نباشید! رسانه های اجتماعی هیچ خطری برای شما و برند تجاری تان ندارند.

بلکه چنانچه با اعتماد به نفس و محتاطانه از آن ها استفاده کنید، حتی نوعی نردبان برای پیشرفتتان خواهند بود.

 

ترس از حضور در شبکه های اجتماعی

 

در این مقاله قصد داریم رویکردهایی را برای غلبه بر ترس و تردید در خصوص رسانه های اجتماعی با شما به اشتراک بگذاریم. لطفا با ما همراه باشید:

 

از نمای خود در رسانه های اجتماعی نهراسید

 

من در مقابل سایرین چگونه به نظر می رسم؟ اگر مطالبی که به اشتراک می گذارم مطابق نیازهای کاربران و مخاطبین نباشد، چه کار کنم؟ این ها رایج ترین تردیدها برای افرادی هستند که قرار است در رسانه های اجتماعی بدرخشند.

این مشکل را می توان با درک رفتار مشتریان به درستی از بین برد. پی بردن به مهم ترین خصوصیات مشتریان، مهم ترین ابزار به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی تلقی می شود. برای پی بردن به دیدگاه ها و اطلاعات فنی مشتریان، از انجمن هایی که ارائه دهنده محصولات و خدمات شما هستند، بازدید کنید. این کار باعث می شوید موقعیت بالقوه مشتریان خود را به صورت کاملا متناسب با آرمان های آن ها درک کنید.

 

این تردید را از خود دور کنید که کدام شبکه اجتماعی برای شما بهتر است

 

حضور در شبکه های اجتماعی

 

احتمالا با مقالات بی شمار ی در اینترنت مواجه شده اید که مثلا عنوان کرده اند، فیسبوک خیلی خیلی بهتر از توئیتر است و یا بالعکس. خب ممکن است هر کسی در مورد انتخاب برترین شبکه های اجتماعی ،معیارهای خاص و متفاوتی داشته باشد. گاهی اوقات تنها به این دلیل که فعالیت های شما در قالب یکی از پلت فرم های اجتماعی از سایر پلت فرم ها موفق تر بوده، نمی توان به ترتیب الویت بندی شبکه های اجتماعی پی برد.

پلت فرم های متعددی بنا به دلایل متعدد به شما ارائه شده است:

توئیتر: بهترین پلت فرم برای ایجاد تعاملات

فیسبوک: برترین شبکه اجتماعی برای اجرای تبلیغات

لینکدین: برترین شبکه اجتماعی برای شبکه بندی های تجاری و به اشتراک گذاری

اینستاگرام: بهترین شبکه اجتماعی برای ارسال تصاویر و داستان های زنده

گوگل: بهترین شبکه اجتماعی برای انجمن های رسانه های اجتماعی

به جای این که حضوری کم رنگ در تک تک رسانه های اجتماعی داشته باشید، در یک یا دو شبکه اجتماعی، پر رنگ تر بدرخشید. مشارکت دائمی شما در ارتباط با برندتان، اهمیت بسزایی در همه کانال های موجود دارد.

 

از پست های نامعقول و تکراری در شبکه های اجتماعی نترسید

 

بازاریابی اینستاگرام

 

مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید  میترسد! درست است که محتو ای شما برای پست گذاری و اشتراک در رسانه های اجتماعی باید تا حد ممکن معقولانه و مرتبط باشند، اما دیگر وسواس زیاد به خرج ندهید. شما می توانید محتوایی تولید کنید که بسیار ساده ولی تا حدودی نامرتبط باشد. فقط حواستان باشد وقتی با کسی در تعامل و یا پاسخ دادن به سوال کاربری هستید، از گرامر و واژگان مناسب استفاده کنید.

در صورتی که پست های مناسبی ارائه داده اید، با شیوه ای منطقی آن هار ا کم رنگ تر کنید. اگر مطلبی منتشر کرده اید که باعث ناراحتی کاربران شده، با زبان صمیمانه از آن ها معذرت خواهی کنید. ارتباطات شما بایستی بسیار محتاطانه باشند.

تا جای ممکن با کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی به ملاطفت رفتار کنید. فقط از خرسندی و احساس رضایت کاربرانتان اطمینان حاصل کنید.

 

تردید در مورد کامنت های عمومی را کنار بگذارید

 

کامنت های شبکه های اجتماعی

 

رسانه های اجتماعی برای برندهای تجاری بسیار مناسب و البته ارزان قیمت هستند. اما این مثل یک شمشیر دولبه می ماند! برخی از مردم از ارائه کامنت های عمومی و نتایج منفی آن ها هراس دارند. اما همه این ها به محتوای موجود در رسانه های اجتماعی بستگی دارد. از این رو ، خودتان را محدود به ایجاد مطالب و اشتراک گذاری محتوای بسیار ایده آل نکنید. تنها نکته ای که باید حواستان به آن باشد، کیفیت پست هایتان می باشد.

 

از اتلاف وقت در شبکه های اجتماعی نهراسید!

 

جذب فالوور در شبکه های اجتماعی

 

همین که وارد شبکه های اجتماعی می شویم، زمان به سرعت برق و باد می گذرد. ممکن است فقط یک پست ارائه بدهید اما وقتی به ساعت نگاه می کنید، متوجه گذشت زمان تا یک ساعت می شوید! بنابراین، تردید اصلی درباره این موضوع است که آیا وقت خود را سرمایه گذاری می کنید یا باعث اتلاف آن می شوید؟ هر بار که مطلبی را به اشتراک می گذارید، به اهداف مشتریانتان نگاه کنید. آیا ارزشش را دارد؟ اگر اینچنین باشد، پس مطمئناً از زمان نهایت استفاده را برده و آن را صرفه جویی کرده اید.

 

تردید در خصوص از بین رفتن شبکه را از خود دور کنید

 

حضور در شبکه های اجتماعی

 

وقتی یکی از پروفایل های اجتماعی را باز می کنید، مطمئناً فالوورهایی برای خود دارید. برخی از این فالوورها برایتان آشنا و برخی آشنا نیستند. آن هایی که مرتبط با پروفایل تان باشند به صورت اتوماتیکی شما را فالو می کنند و افرادی که برای تان نا آشنا باشند، آنقدر منتظر می مانند تا پاسخ شما را دریافت کنند. این برای هر شبکه ای کاملا طبیعی است.

به یاد داشته باشید افرادی که شما را فالو کرده و یا قطع ارتباط می کنند، کسانی هستند که هیچ نیازی به آن ها ندارید. در حالت کلی، مفهوم رسانه اجتماعی، به معنای شناسایی افرادی است که علاقمند به برند تجاری شما هستند. اگر طالب چیزی باشند مطمئنا شما را دنبال خواهند کرد.

 

سخن پایانی

امید می رود پس از خواند ن این مطلب، هرگونه تردید و دودلی را از خود دور کنید. رسانه های اجتماعی همچون اقیانوسی بسیار بزرگ است که شما را مجاز به شناسایی مرواریدهایی به نام بازدیدکنندگان از وب سایت کرده و میتوانید به راحتی از رسانه های اجتماعی بهره ببرید.

 

 

  • 36
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر