آیا طراحی سایت فروشگاهی باید خلاقانه باشد یا حرفه ای؟

آیا طراحی سایت فروشگاهی باید خلاقانه باشد یا حرفه ای؟

تاریخ انتشار خبر : 1396 تیر 13

آیا طراحی سایت فروشگاهی باید خلاقانه باشد یا حرفه ای؟

آیا به نظرتان هیچگونه عدم انسجامی بین طراحی وب سایت های فروشگاهی خلاقانه و حرفه ای وجود ندارد؟ بر خلاف برخی از کارشناسان که معتقدند این قضیه کاملا متناقض است، باید بگوییم در واقع نوعی عدم انسجام وجود دارد. بیشتر طراحان وب سایت ها در مراحل اولیه دوره حرفه ای خود به این مفهوم معتقدند که سهولت کاربری و درخشندگی در واقع می تواند طراحی فروشگاه اینترنتی مبتکرانه را تضعیف نماید.

آیا کوچک ترین اثری از حقیقت موجود است؟! آیا می توان طرح هایی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را پیدا کرد که دارای ویژگی ها و کاربردی هایی باشند تا مانع از خلاقیت یک وب سایت الکترونیکی شوند؟ مقاله ای که پیش رویتان است نوشته تیم ایده پویا، در خصوص این موضوع بوده و می خواهیم به شما بگوییم چگونه یک سایت الکترونیکی می تواند هم به صورت حرفه ای و هم خلاقانه طراحی شود.

 

 دقت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

خلاقیت در وب سایت فروشگاهی

 

اجازه دهید با آشکارترین حقیقت در خصوص طراحی وب آغاز کنیم. بله، این همان مداخلات کاربری است. مداخلات کاربری بایستی علاوه بر اینکه به صورت کاملا ساده و جذاب طراحی شوند، به سهولت قابل اجرا بوده  و مشارکت کاربران را افزایش دهد. طرح سایت بایستی با فضاهای سفید حول هر موضوع خاصی بهینه سازی شود.

 اجازه دهید در اینجا چند نکته مهم برای افزایش وضوح در طراحی وب سایت فروشگاهی شما ارائه دهیم:

  • اطمینان حاصل کنید که به وفور از رنگ سفید در اطراف تصاویر؛ محتوا و موضوعات مخصوص استفاده کرده اید.
  • اطمینان حاصل نمایید که تایپوگرافی مورد استفاده به اندازه کافی دقیق و برجسته است. نمای فونت های شما نبایستی توجه مخاطبین را به اندازه و یا ظاهر فونت ها جلب نماید بلکه بایستی توجه آنها را درگیر محتوا کند.
  • فاصله بافری کافی بین اجزای هر صفحه در نظر بگیرید. عناصری که بر روی صفحه قرار گرفته اند بایستی وضوح کافی داشته و نباید نمایی نامنظم و درهم برهم داتشه باشند.

 

تصاویر با کیفیت، مهم ترین نکته در طراحی سایت فروشگاهی

 

تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی

 

یک وب سایت فروشگاهی بدون تصاویر، هیچ ارزشی ندارد زیرا که این تصاویر هستند که نمای زیبا و منحصر بفرد ایجاد نموده و در واقع سنبل محصولات شما هستند. تصاویر با کیفیت باعث می شوند محصولات شما در وب سایت به صورت کاملا بزرگ تر دیده شده و بنابراین، توجه مخاطبین و بازدیدکنندگان را به وب سایت شما جلب خواهند نمود. البته در کنار تصاویر، فیلم های ویدئویی نیز نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطبین بازی می کنند.

  • -در طراحی سایت فروشگاهی بهتر است تا جای ممکن از تصاویر با کیفیت اچ دی برای وب سایت خود استفاده نمایید.
  • -در طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی اطمینان حاصل کنید که تصاویر از پیش آماده شده برای معرفی محصول خود از هر زوایه در اختیار دارید
  • -در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به کاربران اجازه دهید بر روی تصاویر زوم کرده تا به جزئیات آن ها نیز پی ببرند.
  • -در طراحی سایت فروش اینترنتی در اطراف هر تصویر از فضاهای سفید استفاده شود
  • -کاری کنید که بتوان هر یک از تصاویر را در صفحات جداگانه و یا تب های جداگانه باز کرد
  • -از ویدئوهای کوتاه در خصوص نحوه استفاده از محصول غافل نمانید

 

انسجام نمای برند در یک وب سایت فروشگاهی

 

برندینگ در طراحی سایت

 

هر حرفه فروشگاهی بایستی دارای یک استراتژی برند سازی باشد. پیام برند شما باید به درستی و البته با زیبایی تمام از طریق تصاویر به خواننده ابلاغ گردد. وقتی حرف از استراتژی برندسازی می شود، بسیار مهم است اطمینان حاصل کنید که از رویکردی منسجم برای ظاهر سایت و جوانب کاربردی آن استفاده کرده اید. اجازه دهید در این جا چند نکته مهم در این خصوص ارائه دهیم

پیش از هرچیز، برند خود را با استفاده از رنگ های زیبا، طرح مناسب و سایر عناصر بصری زیباتر به دید برسانید. دوما، اطمینان حاصل نمایید که لوگوی برند شما دقیقا مرتبط با مخاطبینی است که پیشنهاد های تجاری دارند.

سوما، پیامی را برای برند خود طراحی کنید که از طریق پلت فرم های تجاری قابل خواندن باشد. از فروشگاه اینترنتی خود گرفته تا فروشگاه های آنلاین بر روی گوشی های همراه، رسانه های اجتماعی و غیره. در هر صورت نمایی منسجم برای برند خود انتخاب کنید.

 

CTA وب سایت خود را بهینه سازی نمایید

 

ابتکار در طراحی سایت فروشگاهی

 

دکمه های فراخوان به معنی درخواست برای انجام فعالیت خاصی توسط کاربر است. به انواع بنر، کلید، لینک و یا هر بخش دیگری در وب ‌سایت که بازدید کننده را به انجام کاری ترغیب می کنند فراخوان برای عمل گفته می شود.
یک فراخوان برای عمل مؤثر، باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان سایت اقدام مورد نظر ما را انجام دهند. فراخوان برای عمل ها معمولاً در معرض دید کاربران هستند، در نتیجه آنها می‌دانند از کجا باید شروع کنند و چه کاری باید انجام دهند و استفاده مناسب از فراخوان برای عمل تاثیر بسیار زیادی در بهبود نرخ تبدیل و فروش سایت شما خواهد داشت.

  • اطمینان حاصل کنید که دکمه های فراخوان به اندازه کافی بزرگ انتخاب شده اند تا توجه مخاطبین شما را جلب نموده و به راحتی با انگشتان دست لمس شوند.
  • بهتر است از رنگ هایی هیجان برانگیز استفاده کنید. مثلا رنگ نارنجی، بهترین رنگ و موثرترین روش برای جلب توجه کاربران قلمداد شده است.
  • به هنگام طراحی وب سایت بر روی گوشی های همراه، از قوانین اصولی استفاده کنید. زیرا بیشتر کاربران موبایل‌ها به دستگاه های دستی دسترسی دارندو باید با انگشتان خود اعمالی را فراخوانی نمایند تا بتوانند راحت تر به مطلب مورد نظر دست یابند.

 

استفاده خلاقانه از پیمایش محتوای سایت

 

محتوای سایت های فروشگاهی

 

در مرحله آخر به مهم ترین جنبه از اصول طراحی وب سایت می رسیم. یعنی روشی که با نهایت استفاده از خلاقیت و ابتکار می توان طراحی وب سایت خود را به صورت بهینه اعمال نمود. با اینکه سهولت دسترسی به مطالب مورد نظر و ایجاد تعامل بیشتر باید یکی از اهداف اولیه طراحی وب سایت در نظر گرفته شوند، اما بایستی نهایت ابتکار و خلاقیت را در پیمایش محتوا در نظر بگیریم. اجازه دهید چند ایده در خصوص استفاده خلاقانه از دکمه های پیمایشی به شما ارائه دهیم:

  • از پیمایش های بسیار پیچیده برای نمایش محصولات خود استفاده نکنید زیرا میتواند زمان بیشتری را هدر داده و دسترسی به محصولات گوناگون و سایر حوزه های مورد جستجو را به چالش بکشد.
  • پیمایش بی وقفه که همچنین پیمایش نامحدود نامیده می شود، ایده ای بسیار عالی برای پیمایش محصولات مورد نظر می باشد.
  • فیلترهای بسیار محدودی اعمال کنید از بازه قیمت ها گرفته تا اندازه، فونت و رنگ برند و یا روش های دریافت اجرت و غیره.
  • قبل از انجام هرکاری همه موارد مورد نیاز را بررسی کرده و تا جای ممکن از پیمایش های ساده و سریع استفاده کنید.

وقتی نوبت طراحی وب سایت فروشگاهی می شود، روح خلاقیت در آن موج زده و هر طراحی دوست دارد از سایر رقبا در این زمینه پیشی بگیرد. خب این کاملا طبیعی است و خیلی راحت می توان پیش بینی نمود که همه طراحان و کسانیکه در طراحی وب سایت های الکترونیکی مشغولند درجه دوم، نهایت تلاش خود را به کار می گیرند تا نمای آنلاین وب سایت خود را تا جایی که می توانند زیباتر جلوه دهند. اما بدون هرگونه تمرکز منسجم بر سهولت های کاربردی و منافع آن ها، خلاقیت در طراحی هیچ گونه کمکی به ارتقای وب سایت فروشگاهی شما نخواهد کرد.

 

شرکت طراحی وبسایت

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر