هفت ترفند بازاریابی اینترنتی برای توسعه برندها در اینستاگرام

هفت ترفند بازاریابی اینترنتی برای توسعه برندها در اینستاگرام

تاریخ انتشار خبر : 1396 اردیبهشت 19

هفت ترفند بازاریابی اینترنتی برای توسعه برندها در اینستاگرام

جای شک نیست بازاریابی اینترنتی را باید سریعتر راه اندازی کنید و تجارت شما بایستی در صفحات اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار فعال که اینستاگرام دارای بیش از پانصد میلیون کاربر باشد. در واقع اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی است که پلت فرم بازاریابی بسیار ایده آلی برای جذب مشتری از گوشه و کنار دنیا به حساب می رود. به منظور بهبود بازاریابی اینستاگرام، باید تعداد فالورهای خود را افزایش دهید. هرچقدر که افراد بیشتری در تعامل با برند شما باشند، به همان اندازه مخاطبین بالقوه شما نیز افزایش خواهند یافت. در این مطلب، هفت ترفند و توصیه بازاریابی برای ترقی برند شما در صفحات اینستاگرام و بازاریابی در اینستاگرام را ارائه داده ایم.

 

 

بازاریابی در اینستاگرام

 

 

از ابزارهای رایگان اینستاگرام، بهره بگیرید

اینستاگرام، برترین شبکه اجتماعی عمومی برای برجسته سازی تصویر مشاغل حرفه ایست و البته بازتابی از خصوصیات برجسته مشاغل در فیس بوک می باشد. پروفایل های تجاری همراه با آپشن های تماس، توانایی دستیابی به تحلیل های ترافیکی را د اشته و دیدگاه هایی در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند به تصاویر و تعاملات دسترسی داشته باشند. چنانچه از حساب کاربری اینستاگرام خود برای مشاغل تجاری تان استفاده کنید، ممکن است بخواهید پروفایل شخصی خود را به پروفایل های تجاری تبدیل نموده تا مزایای این آپشن ها را نیز در اختیار داشته باشید. هر چقدر بیشتر در خصوص نحوه ارتباط و تعامل کاربران با محتوای خود آگاه باشید، به همان اندازه میتوانید مشارکت خود در اینستاگرام را بهبود ببخشید.

ترویج پست های اینستاگرام

آیا دلتان میخواهد خیلی ساده، فالورهای جدید به صفحه اینستاگرام خود بیفزایید که برند شما را دوست دارند؟  بهتر است پست هایی را در سایر رسانه ها همچون توئیتر، لینکدین و فیس بوک به اشتراک گذاشته و از فالور های خود بخواهید شما را در اینستاگرام نیز دنبال کنند. با این کار کاربران و فالورهای شما علاوه بر اینکه در رسانه های مشهور با شما ارتباط برقرار می کنند، به طور کاملا اجتماعی با برندتان تعامل ایجاد کرده و این یک مزیت بی نظیر برای شما به حساب می آید.

هرگز اینچنین فکر نکنید که هر پستی که بگذارید، با بازدید همه کاربران مواجه خواهد شد. گاهی اوقات، پلت فرم های اجتماعی آنچنان فعال نیستند و یا برخی از کاربران به پست های شما دسترسی ند ارند. البته خواسته شما این است که فالورهایتان از طریق رسانه های اجتماعی با تک تک پست هایتان ارتباط برقرارکنند.

مخاطبان خود را در اینستاگرام خسته نکنید

این درست که دلتان می خواهد پست هایی برای جذب بیشتر مخاطبان و افزایش بازدید از برند خود در صفحه اینستاگرامتان قراردهید. ولی دلیل نمی شود آنقدر بی وقفه و پی در پی پست بگذارید که مخاطبان خود را خسته کنید و دیگر نخواهند پست هایتان را مشاهده کنند. با این کار، مخاطبان شما احساس می کنند مدام در چشم هستید.

در واقع هیچ گونه فرمول جادویی خاصی برای اینکه برندتان کارکرد بهتری داشته باشد، وجود ندارد. شما بایستی ببینید واکنش و پاسخ های مخاطبان به چه شکلی می باشد. برای شروع، پیشنهاد می کنم پست های خود را هردو روز در میان روی صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. پس از اینکه پست های جدید را بروز رسانی می کنید، پاسخ و نظرات مخاطبان را درخواهید یافت. پس از آن روزانه یک پست بگذارید و دوباره رفتار و واکنش مخاطبان را بررسی کنید. ببینید آیا واقعا توجه خاصی به مطالبتان دارند یا خیر. به محض اینکه با روندهای کاری خود و رفتار کاربرانتان آشنا شدید، میتوانید تعداد فالورهای خود را افزایش دهید. بهینه سازی مداوم پست ها یکی از مهم ترین مسئولیت های بازاریابان می باشد.

ارتقای برند و ایجاد تعامل بیشتر با فالورها در اینستاگرام

چنانچه شخصی در مورد پست های شما در اینستاگرام نظری ارائه داده، صرف نظر از اینکه نظر او مثبت و سازنده و یا منفی و انتقادی باشد ، در کمتر از دو دقیقه پاسخ او را داده و تشکر نمایید. همین تعامل کوتاه و ساده می تواند بعدها منجر به حفظ مشتریان و وفاداری شود که درصدد ارتقای اعتبار برند شما هستند.

همچنین با تشویق کاربران و مخاطبان خاص خود می توانید تعداد فالورهایتان را افزایش دهید. مثلا دو یا سه نفر از دوستان وفادار به برندتان را مسئول پاسخگویی و تبادل نظر با کاربران کنید. با این کار، فالور و بازدید کننده های بیشتری در اختیار خواهید داشت. از آنجایی که برخی از فالورها ممکن است توسط دوستان شما با اینستاگرام و برندتان آشنا شوند، دوام و ماندگاری وفاداری آنها کمتر است.

هشتگ هایی تعاملی در پست های اینستاگرامی خود ایجاد کنید

ایجاد یک هشتگ اجتماعی کاملا تعاملی، بهترین روش برای افزایش مشارکت و تعامل کاربران  بوده و باید اطمینان حاصل کرد که از هشتگ ها به شیوه ای صحیح استفاده کنید. آسان ترین و در عین حال کاربردی ترین توصیه ای که در این خصوص می کنیم این است از هشتگ هایی استفاده کنید که کاربران به هنگام خرید محصولات، تصاویر را با این تگ ها به نوع محصول ارتباط می دهند.

برای نمونه، ایجاد هشتگی که فالورها به هنگام خرید محصولاتتان به یاد بسپارند، شامل دو مورد است:

  • این باعث می شود که بسیاری از فالورهای شما از هشتگ ها و تصاویر پستی منطبق با محصولاتتان استفاده کنند زیرا دوست دارند بخشی از صفحه اول اینستاگرامتان باشند.
  • هر زمان که شخصی با استفاده از هشتگ های شما پست بگذارد، همه فالورها و محصولات کمپانی شما را عاری از هر گونه تبلیغات و آگهی خواهند کرد.

محتوای سایر رسانه های مرتبط را دوباره در نظر بگیرید

چنانچه حس می کنید محتوایی ناکافی برای برآورده سازی همه نیازهای کاربران در اختیار دارید، محتوای مرتبط از سایر رسانه ها و سایر حساب های اینستاگرام را دوباره بررسی کنید. فقط حواستان باشد که عنوان و منبع محتوا را به صورت تگ های مختصر در پایین محتوای اصلی ذکر کنید. اپلیکیشن های بسیاری هستند که عکس ها و تصاویر اینستاگرام را دانلود کرده و آنهار ا در دوربین گوشی شما ذخیره می کنند. با این کار شما مجاز به پست گذاری مجدد آنها خواهید بود.  بررسی دوباره محتوا از سایر حساب های اینستاگرام، مخاطبان مطلوب شما را به همراه دارند زیرا بسیاری از حساب ها، محتوای شما را بلافاصله پس از اینکه به اشتراک گذارده شوند، برجسته می کنند.

از نهایت ابتکار برای ارتباط با مخاطبین خود بهره ببرید

خلاقیت با تصاویر و عکس ها، روشی مناسب برای برقراری ارتباط با فالورهای  شما بود ه و بسیار کارآمدتر از پست هایی هستند که شبیه تبلیغات دیجیتال می باشند. برای مثال به این پست که در صفحه اینستاگرام منتشر شده نگاه کنید.

 

 

افزایش فالور در اینستاگرام

 

تقریبا همه می دانند FedEx  چکار می کند. آن ها بسته ها را از طریق صنعت حمل ونقل جابجا می کنند.  استراتژی اینستاگرامی آن ها بر اساس برندسازی و تحویل کالا با استفاده از ابزارهای قابل حمل و استفاده از تصاویر خلاقانه بنا شده است. به نظر ایده ای خلاق است زیرا بدون ایده ای خلاقانه، هیچ کسی حساب اینستاگرام آنهار ا دنبال نمی کرد چه برسد به اینکه بتواند با کاربران تعامل ایجاد کند.

  • 5
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر