سئو وب سایت ها و بازاریابی اینترنتی در سال 2017

تاریخ انتشار خبر : 1395 بهمن 18

سئو وب سایت ها و بازاریابی اینترنتی در سال 2017

 

سئو وب سایت ها و بازاریابی اینترنتی در سال 2017

هدف اصلی این مقاله از شرکت دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت ایده پویا، ارائه دیدگاه‌ها و باز کردن مبحثی سازنده در خصوص آینده سئو SEO و بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی طی یک سال آینده در وب سایت ها است.

سایت


پایان موارد سئو در سال 2016

سال سختی بود به خصوص برای سئو کار ها و وب سایت هاییشان و گوگل. از آنجایی که من عمیقاً معتقدم که ما نمیتوانیم بدون درنظرگیری آنچه در گذشته رخ داده، هیپگونه تلاشی برای از پیش دیدن آینده داشته باشیم، از شما دعوت میکنم به گذشته بازگردید و به رخدادهایی که طی ده ماه گذشته در خصوص تحولات گوگل رخ داده، نگاه کنید.
ذکر این نکته مهم است که برخلاف جدول زمانی کلاسیک آپدیت سئو گوگل، من ترجیح میدهم همه رخدادهای مرتبط با گوگل را در همان محل نگاه کنم. من معتقدم این تنها راهی است که میتوانیم از یک چشم انداز بیش از حد محدود تحت رهبری گوگل فرار کنیم.

گراف گوگل

آبی: به روز رسانی‌های رسمی گوگل
قرمز: مشاغل و شرکت‌های تجاری که از طریق الفبای گوگل به دست آمده اند
سبز: پست های اصلی در مدیریت وب بلاگ گوگل
بنفش: مهمترین اختراعات ثبت شده گوگل
قهوه ای: محصولاتی که گوگل در بازار راه اندازی نموده است.


با مطالعه این جدول چه چیزی عایدمان می‌شود؟
1- گوگل دائماً در حال حرکت به دنیای گوشی های همراه است. نمایه سازی تلفن موبایل نتیجه مشابه اجتناب ناپذیر یک سال انحصاری از تغییر طرز تفکر از جانب صفحه دسک تاپ به سمت موبایل نیست.


2- البته لینک ها هنوز هم برای رتبه بندی ها ضروری هستند. تلاش های تحقیقی گوگل تقریبا به تحقیقات جامع پیش بینی ها و جستجوهای شخصی اختصاص داده شده اند. بازهم کاملا منطقی است که دستگاه های کاملا شخصی همچون موبایل و تجهیزات خانگی را در نظر بگیریم.


3- به همین دلیل تحقیقات صوتی به نظر میرسد تا حدودی بنا به راهبرد تجاری، مرز بعدی تحقیقات در نظر گرفته شوند و شاید یک رقیب بزرگ در این عرصه باشند.


4- از زمانی که "جان گیاناندرا(John Giannandrea) فرماندهی موتور جستجوی گوگل را در اختیار گرفته، ماشین آلات و آموزش عمیق در هر یک از تحقیقات گوگل به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار میگیرند. بنابراین ،ما بایستی انتظار داشته باشیم که از آنها شاید با الگوریتم های مخصوص سئو با هدف بهبود زندگی بشر در هر مرحله ای، در سال 2017 بیشتر استفاده شود.


5- در دنیایی با تلفن های همراه، ارتباط با تحقیقات محلی، اهمیت بالاتری برای نتایج گوگل وب سایت ها دارد. این به نظر میرسد دلیلی راهبردی هم برای بروز رسانی برنامه هایی است که به صورت محلی شاهد آنها هستیم و هم برای اتخاذ شرکت هایی همچون شرکت های موتوری محلی است که هدفشان تجزیه و تحلیل"اینترنت اشیای قابل حرکت" میباشد.


6- در دست داشتن برنامه های نوپایی همچون موداستاک و آی لوئنس که همچنین با عناوین آنواتو و امنیت شناخته میشوند، اینچنین پیشنهاد میکنند که بازاریابی اینترنتی ویدئو و تصاویر، یک هدف اصلی برای گوگل بر وب سایت ها بوده و شاید به همین دلیل باشد که یوتیوب به هنگام اجرای تصاویر و ویدئوها با فیس بوک رقابت دارد.


حرکت سئو وب سایت سمت دسک تاپ به موبایل

تاکنون، کارشناسان سئو تحقیقات تلفن همراه را به عنوان یکی از تخصص های تحقیقات در سطح مشابه و به عنوان تحقیق محلی یا سئو بین المللی در نظر گرفته اند.
البته این نوع طرز فکر وقتی در سال 2015 گوگل از برنامه AMP خود رونمایی کرد چندان تغییر نکرد. بعلاوه، SEO برنامه AMP را تنها یکی دیگر از وظایف آزار دهنده خود در نظر گرفت که به منظور بررسی برنامه های ما اجرا شده بود و آن را به عنوان نشانه ای از مقاصد واقعی گوگل نپذیرفت؛ تحقیقات در خصوص موبایل ها، همه تحقیقات انجام شده می باشند.
با این وجود، با اعلام نمایه سازی تلفن های موبایل، این مقاصد گوگل به طور صد در صد آشکار شده اند و به نوعی بیانگر یک تحول کوپرنیکی هستند: پس از هجده سال تلاش در عرصه الویت بندی دسک تاپ ها، اکنون ما باید تلفن های همراه را الویت بندی کنیم.
چنانچه به منبع ترافیک این تحقیقات درطراحی سایت هایمان نگاه کنیم، دلیل این تغییرات تاریخی کاملا مشهود میشوند:
من این نمودار را با استفاده از اطلاعات نمونه وب طراحی کرده ام. برای همه صنایع طبقه بندی شده توسط سیمیلار وب، من پنج وب سایت اول را در هر یک از ترافیک داده ها در آمریکا و در اواسط ماه نوامبر در دست دارم و در هر یک از آنها با ترافیک بسیار کم در دسک تاپ و نیز ترافیک محدودی در خصوص تلفن های همراه در طول سه ماه گذشته، مشاهده کردم.
حتی با وجود اینکه این تحلیل را نمیتوان به صورت جامع در نظر گرفت، اما از آنجایی که من زیرشاخه های صنایع و وب سایت های بسیار طولانی را در نظر نگرفته ام، اما مطمئن هستم این تحلیل من بیانگر یک روند معمولی است.
نتایج به دست آمده به وضوح بیان میکنند که تحقیقات تلفن همراه ترافیک بیشتری را در وب سایتها و در مقایسه با دسک تاپ ها ایجاد کرده اند: حدود بیست سوله صنعتی از مجموع بیست و چهار سوله، تلفن های همراه را به عنوان اولین منبع ترایکی خود عنوان کرده اند.
هرچند، چهارشرکت صنعتی از این قاعده کلی مستثنا هستند:

  • کامپیوتر و الکترونیک
  • اینترنت و مخابرات
  • علوم پایه
  • مسافرتی

مثال مناسب در خصوص وب سایتی که هنوز هم به دنبال تحقیقات دسک تاپی به عنوان منبعی اصلی از ترافیک تحقیقاتی است، وب سایت Tripadvisor.com میباشد:

  • ترافیک تحقیقات دسک تاپ، بیانگر 71% از ترافیک کلی دسک تاپ است.
  • ترافیک جستجوی موبایل، بیانگر تنها 55.79% از ترافیک کلی موبایل هاست.

با این وجود، این درصدهای مشابه بایستی بازتابی از افکار ما باشند. این درصدها به معنای این نیستند که مشاورین در موبایل قابل مشاهده نیستند، بلکه سایر کانال ها بیشتر به منابع ترافیک موبایل ها ارتباط دارند تا ترافیک دسک تاپها.
پس از آن، AMP (سرعت بارگذاری صفحات در تلفن همراه)، مهمترین ابزار گوگل در مورد تلفن های همراه میباشد. بر اساس تحقیقی توسط پروژه GDELT، گوگل این ابزار جدید را در سپتامبر 2015 معرفی کرد و در حال حاضر، تقریبا سی و هفت درصد از سایتهای خبری دارای نسخه AMP هستند. با این وجود، تحقیق مشابه بیان میکند که تنها چهل درصد از همه سایت های خبری دارای نسخه موبایل از هر نوعی هستند.
البته باید تاکید شود که مطالعه پروژه GDELT تنها به سایت های خبری تاکید میکند و شامل سایر سایت ها نمیباشد. با این وجود، هنوز هم میتوان آنها را به عنوان یک نماسنج ایده‌آل از واقعیت کلی وب در نظر گرفت.
حالا که صحبت از شاخص شده، شاخص مصرف کننده گوگل در سال 2016، روندی بسیار مهم در ایالت متحده محسوب میشود. درست مانند این نمونه:



درصد افرادی که به طور عمده از گوشی های هوشمند استفاده میکنند، رو به افزایش میباشد در حالیکه درصد افرادی که به طور عمده از دسک تاپ استفاده میکنند، در سال 2015 رو به کاهش است (و یا حداقل در طول پنج سال گذشته، ثابت مانده است).
با این وجود مراقب باشید: چنانچه این رویه را در سایر کشورها همچون مناطق آسیایی و یا اروپایی تحلیل کنید، درصد افرادی که از گوشی های هوشمند برای مشاهده وب سایت استفاده میکنند، به مراتب بیشتر است.
آیا اینها به این معناست که ما بایستی جستجوی دسک تاپها را نادیده بگیریم؟ خیر، این اشتباه بزرگی است به خصوص چنانچه وب سایت ما متعلق به یک سایت تجاری باشد.
جدول زیر، بر اساس شاخص مصرف کننده بر اساس اطلاعات گوگل تهیه شده و آشکارا بیان میکند که دسک تاپ هنوز هم توسط بسیاری از مصرف کنندگان مورد کاربرد قرار میگیرد. (دسک تاپ را با رنگ نارنجی نشان داده ایم):


چنانچه قصد مجدد طراحی سایت و یا یافتن تعادل در قالب قابلیت سایت برای دسک تاپ و موبایل ها داریم، باید این دیدگاه را مد نظر داشته باشیم... و من نمیتوانم هیچ کمکی بکنم اما فکر میکنم پیشنهادهای گوگل در خصوص هدایت از سمت موبایل ها به PWA نیز تحت تاثیر این واقعیت قرار گرفته است.

 

برنامه ریزی طراحی سایت و سئو در سال 2017


طراحی سایت را جهت نمایه سازی تلفن همراه آماده کنید

هنگامی که گوگل نمایه سازی تلفن موبایل را در چهارم ماه نوامبر برای وب سایت اعلام کرد، از تغییری که همان روز و یا روزهای آتی رخ میداد، سخن نگفت. در عوض اعلام کرد:
" برای اینکه نتایج سودمندتری داشته باشیم، نمایه سازی ها را ابتدا با تلفن موبایل شروع میکنیم."
این بدین معناست که ما هنوز بر روی شاخص دسک تاپ تاکید داریم اما تقریبا مطمئن هستیم که در سال 2017 این رویه به سمت تلفن های موبایل گام خواهد برداشت.
همانطور که در مورد الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon) در سال 2015 رخ داد، گوگل فرصت بسیاری در خصوص موارد زیر پیش پایمان نهاده است:
-اگر سایت ما نسخ موبایلی ندارد نسخ موبایل وب سایت را ایجاد کنید (به یاد داشته باشید که مقالات چند سایت خبری، چگونه یک نسخه موبایل داشته اند؟)
-محتوا و صفحاتی در هر دو نسخه موبایل و دسک تاپ وب سایت به صورت مشابه ایجاد کرده است. به خاطر داشته باشید که این تنها راه ممکن برای کاهش رتبه بندی است زیرا چنانچه در جستجوی مربوط به دسک تاپ، محتوایی دیدنی و صفحات در اختیار داشته باشیم که در نسخه موبایل از بین رفته بوده اند، به هنگام راه اندازی تلفن موبایل، قابلیت دیدار سئو از بین خواهد رفت. به همین دلیل، گوگل پیشنهاد میکند پاسخگویی، آسان ترین روش برای جلوگیری از این مساله می باشد.
-پیاده سازی اطلاعات ساختاریافته سایت در نسخه های موبایل ما، زیرا این اغلب به نفع سرعت، مورد غفلت واقع شده است. (و گوگل نیازمند این اطلاعات میباشد).
- در نهایت، تجدید نظر همه تجارب و بهینه سازی تبدیلات کاربران که بر روی دسک تاپ و موبایل ارائه میدهیم. برای مثال، در ماه های اخیر، به دلیل تنزل رتبه گوگل در خصوص محتوای جدول بندی نشده، بسیایر از وب سایت ها به یکباره از شر تب ها راحت شدند و همه محتوای خود را نشان دادند. این محدودیت تنها زمانی که تلفن موبایل وارد عرصه میشود، اعمال نخواهد شد.
تجدید نظر و برنامه ریزی یک راهبرد لینک ساختاری وب سایت در صورتی که چند سایت موبایل مجزا داشته باشیم. این بیشتر از یک پیشنهاد راهبرد دفاعی است با این وجود، از آنجایی که ما هنوز نمیدانیم چه سرنوشتی در انتظار لینک های نسخه های دسک تاپ در یک نمایه سازی موبایل خواهد بود، ممکن است گوگل روشی برای ایجاد لینک گراف مستقل از ماهیت سایت بیاید.
با توجه به هر آنچه که گوگل در خصوص نمایه سازی تلفن موبایل به ما اعلام کرده و اینکه شما میتوانید ظریف ترین نکات و پیشنهادات را در اینجا بیابید، مایلم یک پیشنهاد مهم به شما ارائه دهم:
چنانچه شما یک تلفن همراه با نسخه بسیار نامطلوب سایت دارید، و چنانچه میدانید قصد خرید نمونه جدیدتر آن را نخواهید داشت، بهتر است تنها از سایت دسک تاپ استفاده کنید چرا که نمونه کامل و کاربردی این موبایل ها در پایان سال 2017 وارد بازار خواهند شد.
در واقع، گوگل مکررا بیان کرده است که تلفن همراه به این معنا نیست که شاخص نسخه دسک تاپ نباشد. از طرف مقابل: اگر سایتی هیچ نسخه موبایل نداشته باشد، گوگلتنها نسخه دسک تاپ آن را رتبه بندی و نمایه سازی خواهد نمود.
در نهایت، عاجزانه از شما میخواهم برنامه اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog) را به روز رسانی کنید (و یا چنانچه هنوز آن را به کار نبرده اید، دانلود کنید).
با استفاده از آخرین نسخه برنامه اسکریمینگ فراگ میتوانیم صفحات پر بازدید را رندر کنیم، چیزی که قبلا فقط از طریق کنسول جستجوی گوگل امکان پذیر بوده است. بدیهی است به یاد داشته باشید که برنامه اسکریمینگ فراگ را برای راه اندازی گوشی های خزنده جدید گوگل بات تنظیم کنید.


AMP چیست؟

علی رغم برخی از نگرانی ها، AMP در حال تولید برخی از سایت های خبری، صاحبان وب و سئو هاست و به نظر میرسد گوگل فشارهای وارد بر بسیاری از وب سایت ها را کاهش خواهد داد.
از طرف دیگر، در حقیقت چنانچه AMP معطوف به وب سایت های خبری و بلاگ ها باشد، نتایج اولیه AMP در گوگل برای سایت های ساختاری نیز به صورت زیر خواهد بود:

 

نکات طراحی سایت

و برای وب سایت های بازرگانی همچون Ebay (یکی از موسسان پروژه AMP بدین صورت خواهد بود):

 

بنابراین، چنانچه وب سایت شما در حال حاضرحجم ترافیکی بالایی از جستجوی موبایل دریافت کرده، ممکن است شروع به برنامه ریزی برای ایجاد یک نسخه AMP کنید. این بایستی یک الویت برای یک وبلاگ، سایت خبری و یا سایت دستور تهیه غذا باشد.
با این وجود، اگر شما یک سایت بازرگانی دارید، میتوانید از برنامه AMP برای بررسی عملکرد و نیز از برنامهRIO برای ایجاد نسخه AMP استفاده کنید. البته همه قابلیت های استاندارد در عرصه تجارت الکترونیک را نمیتوان با AMP انجام داد ،اما من حاضرم شرط بندی کنم که این همان جایی است که پروژه AMP شاهد بیشترین پیشرفت خود خواهد بود.گوگل و Ebay خیلی افراطی از این مساله چشم پوشی کرده اند. می توان گفت چنانچه شما یک سایت تجرات الکترونیکی هستید، با اینکه استفاده از AMP برایتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود اما انتخاب ایده آل راهبردی بایستی استفاده از PWA باشد.
منابع AMP
• What You Need to Know About Accelerated Mobile Pages (AMPs) - Whiteboard Friday - Moz
• How Google's AMP Will Influence Your Online Marketing - Moz
• Should You Implement AMP Pages on Your Site? - Builtvisible
• Accelerated Mobile Pages (AMP) – What You Need to Know - TheSEMpost
• AMP Validation and Troubleshooting - AMPProject.org
• How to implement Google AMP on your WordPress site as easily as possible - Search Engine Watch
• wbAMP: Accelerated mobile pages for Joomla
• AMP for Drupal 7 and 8


برنامه های پیشرو وب سایت (PWA)


من کاملا ایمان دارم که اگر یک موضوع پرطرفدار و بحث برانگیز در سال 2017 وجود داشته باشد، همان برنامه های پیشرو وب سایت PWA خواهد بود.
نه تنها گوگل در حال حاضر از طریق وب لاگ و مدیریت سایت، خبر توسعه وب سایت خود و نیز اجرای PWA را اعلام نموده، بلکه کاربران گوگل کاربرد PWA را به طور غیر رسمی در کنفرانس ها و چت های خصوصی نشان داده اند.
همانطور که در بالا دیدیم، وب سایت های تجارت الکترونیکی هنوز به طور کامل مجهز به PWA نشده اند. حالا نوبت سایر ویژگی های گوگل است: امنیت وب سایت و PWA که با فرمت (HTTPS) کار میکنند.
از قضا تنها نکته شکست پذیر در خصوص اعلام این خبر خوش از جانب گوگل، نمایه سازی تلفن موبایل بوده که علی رغم همه جزئیات، هنوز به طور نامشخص باقی مانده است. با این وجود، اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی هستید، برنامه ای ندارید و یا فرصت هایی برای حفظ دو برنامه اندروید و آی او اس به دلیل نیاز به توجیه هزینه ها در نظر گرفته اید، در این صورت، برنامه پیشرو وب سایت میتوانند بهترین گزینه انتخابی باشند و وب سایت را مجاز به کاکرد حتی در حالت آفلاین میکنند.
باز هم طبق روال فراموش کردیم که آینده سئو، از طریق تصمیم گیریها در مقیاس های بزرگ و کوچک تعیین خواهد شد.
منابع PWA
• Introducing Progressive Web Apps: What They Might Mean for Your Website and SEO - Moz
• A Beginner’s Guide To Progressive Web Apps - Smashing Magazine
• Intro to Progressive Web Apps by Google on Udacity

زبانِ فهم، هدف نهایی و مقدس از یادگیری ماشینی است
این عبارت، تیتر آغازین صفحه" درک گروهی از زبان طبیعی"(NLU) در وب سایت تحقیقات گوگل میباشد.مولف این عبارت کیست؟ " جان گیاناندرا" ، معاون ارشد موتور جستجوی گوگل.
در صفحه ای مشابه به این عبارت برمیخوریم:
"مطالعات اخیر تیم درک زبان گروهی، شامل نحوف گفتمان، مدل سازی چند زبانه، تجزیه و تحلیل احساسات، پاسخ به سوالات، خلاصه سازی و به طور کلی ساخت و ساز با استفاده از نظارت های غیر مستقیم و الاعات نمایه سازی شده میباشد".
با این ذهنیت، ما باید درک بهتری از چگونگی رفتار گوگل در قبال برخی از خلاقیت های منتشر شده داشته باشیم:
تفسیر توسعه موضوعات در جستجوی اطلاعات نمایش داده شده
LSTM نوشتاری: گامی رو به مدل سازی سلسله مراتب زبان
نشانه های مکالمات نوشتاری: مورد شخصی سازی و تاریخچه ای برای رتبه بندی پاسخ ها
تبدیل سازه های وابسته به فرم های منطقی جهت تجزیه های معنایی
آموزش مدل های زبان ان گرام از اطلاعات و داده های نامشخص
بافت، همانطور که میتوانید مشاهده کنید مربوط به رخداد بوده و هر کسی که در زمینه زبان شناسی تبحر دارد، میداند بافت، آسان ترین مفهوم برای یادگیری است.
مثال کلاسیک در این باره را میتوان به این صورت بیان کرد: واژه " carro" در زبان مکزیکی به معنای حمل و نقل و در زبان اسپانیایی به معنای واگن میباشد. این تفاوت ها به دلیل اختلاف در زمینه های فرهنگی ایجاد شده اند.
بافت، یک جزء اساسی در درک از جوانب ضمنی و ترکیبی هر مکالمه است و برای توسعه موفقیت یک محیط جستجوی کاملا جدید همچون دستیار گوگل بسیار ضروری است." ویل کریچلو" (Will Critchlo)، در همکاری با تام آنتونی (Tom Anthony)، این روند را به خوبی در ماه مارس گذشته توضیح داده اند:



سرانجام، بافت و زبان طبیعی تا حدودی پایه ای برای الگوریتم رتبه بندی رنک برین (RankBrain) به عنوان بردارهای متنی نوشتاری میباشند. همانطور که "بیل اسلوسکی" در این پست توضیح میدهد:
علاوه بر این، سرانجام به نظر میرسد گوگل درباره درک یکی از مهم ترین و رایج ترین جوانب زبان طبیعی، بسیار جدی باشد و زمانی که قادر به درک معنای استعاره ها باشند، درک از معنای سایر آمار و ارقامی که افراد معمولی به هنگام سخنرانی استفاده میکنند، بسیار آسان خواهد بود.
چرا گوگل اینچنین علاقه شدیدی به درک زبان طبیعی دارد؟
مطمئناً، در سطح ایده‌آل، این امر به دلیل این است که گوگل قصد دارد پاسخ بهتری به نیازهای کاربران ارائه دهد و برای انجام این کار بایستی:
1- بداند که هر یک از اسناد وب در خصوص چه چیزهایی است.(معنا شناسی)
2- بداند که کاربران در واقع در جستجوی پردازش طبیعی با استفاده از علائم شناختی خود هستند( پردازش طبیعی زبان).
دلیل ایده‌آل دیگر، این است که شما حتما مجبور نیستید پشت میزتان باشید تا به یک پاسخ نیاز داشته باشید.
اما کسب و کارهای متعادل تری هم وجو دارند:
به گزارش (MindMeld)، تعداد دستیاران صوتی، رو به رشد است:
چهل درصد از کاربران دستیار صوتی تنها در شش ماه گذشته، از آن استفاده کرده اند که نشان دهنده مرحله "پیشگامی" بوده و به نظر میرسد نوعی سند افتخار به کاربران جریان اصلی تلقی میشود.
تقریباً بیست درصد از تحقیقات مربوط به موبایل ها به صورت صوتی هستند (طبق گزارش های مایکروسافت، این رقم در سال 2020 به پنجاه درصد خواهد رسید).
طبق مطالعه KPCB، محیط اولیه برای تحقیقات صوتی درخانه ماست( به دنبال ماشین).
در حال حاضر در سال 2014، گوگل گزارش داده که بیشترین درصد کاربرانی که تحقیقات صوتی انجام داده اند، افراد نوجوان بوده اند. این نوجوان ها در حال رشد بوده، به دنبال شغل مناسب هستند و خود روزی والدین خواهئد شد. آمازون حدود پنج میلیون آمازون اکو طی دو سال گذشته به فروش رسانده است و طبق گزارشهای خود آمازون، اکو دات و اکو تپ، دو نسخه کوچک و ارزان ابزار نتی آمازون هستند که حدود سی و سه درصد فروش را طی شش ماه گذشته به خود اختصاص داده اند.
اینها برخی از دلایلی هستند که نشان میدهند چرا گوگل دستیار گوگل را به عنوان محیط جستجوی جدید توسعه داده و ایکه چرا گوگل اعلام نموده گزارش تحقیقات صوتی در آینده ای نزدیک در اختیار کنسول جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت.
همانطور که در گذشته و با ظهور اندروید نیز شاهد آن بوده ایم، گوگل وارد بازاری شده که همه رقبای آن در حال تاسیس هستند.به لطف معرفی اندروید به عنوان یک سیستم عامل تلفن همراه، گوگل قادر خواهد بود موقعیت خود را به عنوان یک رهبر بازاری بهبود ببخشد.
چه برنامه ریزی هایی برای وب سایت در سال 2017 اتخاذ شده است؟
وقتی نوبت به زبان طبیعی، تحقیقات صوتی و نیز دستیاران صداهای هوشمند میرسد، آنچه سئو انجام میدهد، بیشتر مرتبط با بهینه سازی تجزیه و نمایه سازیمراحل الگوریتم های گوگل میباشد.


پیاده سازی داده های ساختار یافته در نسخه موبایل وب سایت من

این کار نه تنها به این دلیل که گوگل در نهایت از نمایه سازی تلفن همراه استفاده خواهد کرد، مورد نیاز است بلکه ، به این دلیل که داده های ساختار یافته یکی از ابزارهای اساسی گوگل برای درک معنای سند وب میباشد.
آیا در مورد عملکرد وب سایت ها نگران هستید؟ الان زمان آن است که اندیشه پارانوئیکی JSON-LD را به کار بگیریم: چرا گوگل به استفاده از داده های ساختار یافته JSON-LD اینچنین اصرار می‌ورزد؟

با استفاده از دستیار گوگل IPA و بررسی دستورات سفارشی صوتی شروع میکنیم. رنک برین، یکی از اجزای اساسی در یادگیری زیبان طبیعی بوده و بنابراین، چنانچه شما در حال حاضر آن را اجرا نکرده اید، بهتر است در خصوص واژه های کلیدی دوباره تفکر کرده و از صحبت کردن در خصوص موضوعاتی که فاقد هیچ راهبرد واقعی و عملی نیست، بپرهیزید.


برندها را به صورت یک راهبرد سئو در نظر بگیرید.
یکی از مهم ترین ویژگی های گوگل که همراه با پیشرفت موجودیت و بافت افزایش یافته، جستجوهای شخصی میباشد. بنابراین، جستجوهای شخصی به نظر میرسند حتی اگر دستیاران شخصی را هم در نظر بگیریم، اهمیت بیشتری بیابند.
شخصی سازی به این معناست که گوگل بیشتر تمایل دارد مطالب و محتوا را از وب سایت هایی ارائه دهد که در تاریخچه تحقیقات ما قرار دارند.
این بدین معناست که هرچند در سطوح تاکتیکی بسیار کوتاه برد، باید نام برند تجاری خود را با محصولات و خدمات همسان کنیم. این کار از طریق ایجاد محتوای مناسب با فرمت مناسب و ترویج آنها در لحظه ای مناسب و با افراد مناسب حاصل خواهد شد. "جانا آلدرسون" (Jono Alderson)، در موسسه Searchlove لندن به سال 2015، این مطلب را به درستی عنوان نموده است:



چنانچه فکر میکنید بینگ(Bing)؛ تنها ابزار مناسب برای جستجوی تصاویر با پس زمینه مناسب می باشد، زمان آن رسیده که این طرز تفکر خود را تغییر دهید. بینگ، جدا از اینکه یک موتور پیش فرض برای کورتانا باشد، به تحقیقات سیری (Siri) و الکسا (Alesa) دامن زده است. اگر شما بتوانید محاسبه کنید که چه تعداد آی او اس، ویندوز 10 و دستگاه های اکو استفاده شده است، در آن صورت ایده ای مناسب در خصوص اهمیت رو به افزون تحقیقات ویدئویی کسب خواهید کرد. میتوانید اطلاعات بیشتر در خصوص جستجوی صوتی، کورتانا و بینگ را در این پست مشاهده کنید.

 

تلفن های همراه جستجوی محلی(SE.LO.MO)

همین چند سال پیش، بازاریابان دیجیتال مجبور بودند در مورد SO.LO.MO (اجتماعی، محلی و موبایل) بسیار توضیح دهند. همه ما در خصوص بازاریابی چهارضلعی بسیار صحبت کرده ایم. پس از آن، بازاریابی چهارضلعی به سوآرم (Swarm) تغییر نمود و ما بیشتر در خصوص SO.LO.MO. صحبت نمی کنیم. شاید به این دلیل باشد که یک فلسفه بازاریابی به طور پیش فرض پشت این موضوع نهفته است.

با این وجود، هم اکنون موبایل ها به عنوان اولین منابع جستجوی ترافیکی و موفقیت نامحدود دستیاران شخصی محسوب میشوند (از شما میخواهم در ابن خصوص از ایده شخصی جیس استایلز دیدن کنید). ایده بازاریابی محلی و موبایل حتی با وجود فن آوری هایی همچون سیگنال های رادیویی که قادر به تسخیر قدرت بازار نیستند، بسیار پیشرفته شده است. شاید این به دلیل پیشرفت بسیار بالای آنها با توجه به رفتار مصرف کنندگان حاصل شده باشد.

 دوباره به مثال توصیه های مشاورین بازمیگردیم، اگر دقت کنیم که کدام یک از ترافیک های مذکور به موبایل ها نسبت داده میشوند، خواهیم دید:

جدا از اینکه میگوییم مردم ایالت متحده بدون هیچگونه تحقیقی، برای صرف غذا مدام به رستوران میروند، با توجه به این تحلیل ها، آنها بیشتر برای رفتن به رستوران تحقیق میکنند تا نوع غذا. در واقع این افراد جستجوهای محلی انجام میدهند. شاید مهم ترین نکته دراینجا این است که این افراد به خوبی از شخصی سازی برنامه های خود مطلع هستند.

با این وجود آنچه در این تحلیل به خوبی مورد بحث قرار نگرفته، روندی است که میتواند در آینده ای نه چندان دور، به صورت مبحث نرمال در نظر گرفته شود: تحقیقات طولانی شفاهی به دلیل جستجوی صوتی. در حقیقت، اگر به طور عمیق صفحه کلید موبایل و وب سایت مشابهی را جستجو کنیم، این نوع تحقیقات را خواهیم یافت:

  • -هتل ها در بزرگراه 41 ام و در مجاورت خیابان عریض CT و نزدیک IL WAUKEGAN قرار دارند.
  • -بیشتر این مکان ها نزدیک آرکانزاس ساخته شده اند یعنی در مجاورت فروشگاه تولید و مرمت شیشه
  • -رستوران ها در سمت جنوب غربی ایندیانا ساخته شده اند.
  • -رستوران های پنج ستاره همچون سالواتوره در غرب نیویورک قرار دارند.
  • -برای صرف صبحانه میتوان به نزدیک ترین هتل یعنی هتل بزرگ پاریس رفت.

نتایج صفحات نمایش داده شده (SERPs) به این سوالات پاسخ داده است. با این وجود، مساله و فرصت دیگری پیش روی ما نهاده است: مساله این است که اینSERPs با اینکه هدفی کاملا محلی دارند، ولی اغلب هیچگونه بستر محلی وابسته به تحقیق ارائه نمیدهند.

فرصت پیش رو این است که علی رغم بومی بودن تحقیقات، گوگل نمیتواند نتایجی مرتبط ارائه دهد و قادر به پاسخگویی این سوالات نیست. (میتوانید مثال ارائه شده در خصوص رستوران های پنج ستاره همچون سالواتوره را در نظر بگیرید).

تفکر در خصوص جستجوی محلی به عنوان بهینه سازی "فرصت تجاری من" ممکن است تنها فرصت های تجاری پیش رویمان را محدود کند. همچنین، وب سایت های محلی تجاری بایستی برای رهگیری ترافیک بالقوه ایجاد شده، نمایش داده شوند. در این نمایش، یک فرصت واقعی هم وجود دارد زیرا هنوز هیچکسی درباره آنها به طور دقیق تفکر نکرده است و به این نتیجه برمیخوریم: (برای صرف صبحانه بهتر است به رستوران بزرگ پاریس برویم).

چطور به این اهداف برسیم؟

قطعاً مخاطب قرار دادن همه این اهداف کاری است دشوار و کاربران میتوانند با توجه به مشاغل تجاری و موقعیت محلی ما این کار را انجام دهند. این با ایجاد محتوای بی کیفیت همراه خواهد بود به چگونگی عملکرد رنک برین در جوانب مختلف فکر کنید. این ما را به فصل پیش سوق میدهد که در خصوص نحو، زبان طبیعی و بافت و محتوا با شما صحبت کرده بودیم.

دیوید میم (David Mihm) پیشنهاد میکند به صورت یک API  در خصوص وب سایت خود فکر کنید و اضافه میکند:

" حتی چنانچه  شما یک وب سایت سنتی نباشید، باید برای مدت کوتاهی آماده بازدید از وب سایت خود باشید.آگاهی، تحقیق و تغییر و تحولات ،همگی از پیامدهای جستجو میباشند و شرکت هایی که باعث تسهیل این برنامه ها شوند، از طرف مشتریان خود مورد تشویق قرار گرفته و از رقبای فعلی خود پیشی میگیرند. این بدین معناست که برای تسهیل معاملات به کمک اشخاص ثالث نیازمند هستیم."

از آنجایی که دیوید در حوزه جستجو های محلی، از من خبره تر است، اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حوزه های سئو هستید، از شما دعوت میکنم وبلاک زیر را مطالعه بفرمایید.

این پست از لحاظ محتوا، قدیمی است اما هنوز هم برای شرکت های امارکتر (Emarketer) برای تحقیقات چگونگی استفاده از اشتراک تصاویر ویدئویی، بسیار قابل اهمیت میباشد. استفاده از ویدئوهای آنلاین رو به افزایش بوده  حتی اگر به ظاهر، هیچگاه از تلویزیون دور نیفتاده است.

اگر به تفاوت نسل ها نگاه کنیم، می بینیم همه چیز تغییر یافته است (من واقعا بازاریابی به شیوه هزاره ها را دوست ندارم، اما برای اختصار از آنها استفاده میکنیم:

آنچه در این جدول فراموش شده، جوان ترین مخاطب (در بازه سنی 4 الی 13 سال) میباشد. اگر فرزند شما دارای این سن میباشد، توافق خواهید کرد که از ویدئوهای آنلاین استفاده کند. برای نمونه، شخصیت های محبوب فرزند من، "آرا گورن، آیرون من، اسکای والکر و دن تی دی ام " هستند که وی بازی های محبوب همچون کنکوری ها را از طریق یوتیوب با آنها به اشتراک میگذارد. بگذارید آخرین ایده خود را در خصوص اینکه کدام ابزار برای ویدئوهای آنلاین بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، بیان کنیم:

لب تاپ و دسک تاپ، هنوز هم از جمله دستگاه های پر طرفدار هستند اما گوشی های همراه به سرعت رو به رشد هستند و در طراحی سایت و بحث های رتبه بندی در گوگل باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

این مسائل را در نظر بگیرید:

میانگین سن کودکانی که از تلفن های هوشمند استفاده میکنند، 10 سال میباشد.

کودکان از سنسن پنج تا سیزده سالگی (و حتی بزگسالان تا سن بیست سالگی) بیشتر تمایل به استفاده از اطلاعات دیداری دارند تا نوشتاری.

تاثیر پذیری کودکان از رفتارها و عادات والدین برای سالهاست که موضوع تحقیق واقع شده و در سال 2012، میزان خرید گوشی های هوشمند برای کودکان حدود 1.2 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.

من درباره کودکان بیش از حد صحبت میکنم زیرا روح و روان آنها همچون کریستال صاف و شفاف میباشد و به همین دلیل پلت فرم های ویدئویی برای آنها در نظر گرفته شده است. با این حال ،این روند در استفاده از ویدئوهای آنلاین برای هر گروه سنی کاربران، تقریبا عادی است.

در نهایت، چنانچه بتوانیم این افزایش بی رویه استفاده از تصاویر ویدئویی آنلاین را با تبلیغات بومی جفت کنیم، میبینم کمپانی هایی که گوگل مجوز آنها را اختیار کرده همچون آنواتو (پلت فرمی ویدئویی که پخش ویدئو و سیگنال های صفحه نمایش را تضمین میکند) و فامبیت (از سری پلت فرم های تاثیرگذار بازاریابی یوتیوب، اینستاگرام و غیره) چندان هم عجیب نیستند.

به طور مشخص تر، چنانچه دراره سئو 2017 و راهبرد بازاریابی دیجیتال فکر میکنیم، ویدئو ها را همچون کانالی در نظر میگیریم که باید بسیار جدی تر به کشف آنها بپردازیم. وقتی نوبت به PR دیجیتالی میرسد، بایستی ویدئوهای آنلاین ستاره دار را به انداز هر وبلاگ نویس کلاسیک، تاثیرگذار قلمداد کنیم.

 

Seo سئو تصاویر

در سال 2017، تقریبا بنا به دلایلی که در مورد ویدئو ها توضیح دادیم، بایستی منتظر بازگشت بازاریابی تصاویر به خصوص در جستجوهای گوگل باشیم.

بگذارید صادقانه بگویم، جستجوی تصاویر همچنان که الان شاهد آن هستیم، دایناسور جستجوهای گوگل است. برای سئو کارهای ما، ترافیک بیش از حد در وب سایتهایمان، چندان کاربردی نبوده و این برای گوگل اصلا سودآور نمیباشد. شاید این یکی از دلایلی باشد که چرا گوگل  پلت فرم ماداستاک (Moodstock) را خریداری کرده و سرمایه گذاری بیشماری در حوزه ماشین‌آلات شناسایی تصاویر کرده است.

مردم اتاق نمایش دارند... افراد وارد فروشگاه ها شده، با گوشی های همراه خود عکس میگیرند و سپس تلاش هایی آنلاین برای تولید اینچنین محصولاتی میکنند. نباید احمقانه باشد فکر کنیم که گوگل میتواند به لطف شناسایی تصاویر به این جستجوها کمک کند زیرا همین الان هم با استفاده از ابزار تصویربرداری معکوس به این روند ادامه میدهد.

 

 

علاوه بر این، میتوانیم با استفاده از وب سایت Schema.org/Product تصاویر مناسب را بر روی محصولاتمان برچسب بزنیم به طوری که گوگل به راحتی بتواند تصاویر محصول را با سایر ویژگی های آن همچون قیمت و در دسترس بودن سهام موجود تطبیق دهد. با این اطلاعات، میتوان یک بار برای همیشه از شاخص تصاویر برای کسب درامد شروع کرد.

 منبع https://moz.com/blog/seo-and-digital-trends-in-2017

 

 

طرکت طراحی سایت حرفه ای

 

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر