نکات بهینه سازی و سئو سایت

تاریخ انتشار خبر : 1395 تیر 14

نکات بهینه سازی و سئو سایت

کلیدی ترین و حساس ترین بخش مدیریت سایت است، برای رسیدن به موفقیت باید به نکات بهینه سازی و سئو سایت مسلط بود در غیر این صورت باید انتظار قدم مثمر ثمری نداشته باشید.
همان طور که می دانید منظور از بهینه سازی سایت به اقداماتی گفته می شود که از طریق آن رنکینگ طراحی سایت را می توان در موتورهای جستجوگر بالا برد تا در نتیجه آن ترافیک سایت و در نتیجه بازدید از سایت افزایش چشمگیری پیدا کند، این اقدام یک عمل ضروری برای طی پله های موفقیت محسوب می شود در صورتی که به این مورد توجه نشود پیشرفت وب سایت شما کند خواهد بود و ترافیک مناسبی نخواهد داشت.

 

اینستاگرام ایده پویا

 

مواردی که باید در بهینه سازی و سئو سایت توجه کنید

البته نکاتی برای بهینه سازی سایت و سئو سایت وجود دارد که باید رعایت شود تا سایت به آمار موردنظر مدیران سایت برسد. برای این کار باید نقشه سایت را تهیه کنید چرا که موتورهای جستجوگر علاقه زیادی به نقشه سایت دارند و همین موضوع به پیدا کردن لینک ها در وب سایت کمک می کند.این نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتویات موردنظر شما را ببیند.

یکی دیگر از نکات بهینه سازی و سئو سایت ارجاع دائمی یا redirect است این مورد زمانی پیش می آید که صفحه ای از وب سایت را به سایت یا صفحه دیگر ارجاع بدهید یعنی وقتی یک کاربر صفحه ای را می خواهد باز کند بلافاصله به صفحه مورد نظر شما هدایت می شود؛ البته بیشتر ازاین روش اسپمرها استفاده می کنند که موجب آزار کاربران و سریع بستن سایت موردنظر می شوند بنابراین بیش از اندازه از این کار نباید استفاده کرد. البته بیشتر در موارد که دامنه ای جدید از وب سایت قدیمی جدا می شود استفاده می شود، که در این موقع بهتر است به گوگل فهمانده شود این جابه جایی دائمی است و هدفتان گول زدن کاربران نیست.

 

بهینه کردن وب سایت

 

از نکات بهینه سازی و سئو سایت دیگر می توان به این مورد اشاره کرد که تا می توانید لینک های خارجی بگیرید، این لینک ها بسیار ارزشمند هستند و اگر لینک های زیادی از سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایت شما داده شود می توانید به افزایش رنکینگ سایت تان امیدوار باشید. همچنین ضروری است کلمات کلیدی را در پاراگراف اول مطالب قرار دهید، همواره باید سعی کنید مقدار زیادتری از متن و کلمات کلیدی را به پاراگراف اول انتقال دهید.

 

استفاده از عکس در بهینه سازی و سئو سایت

همچنین می توان از عکس ها برای گنجانیدن کلمات کلیدی نیز استفاده کرد در کد HTML مربوط به عکس توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط با آن را قرار دهید؛ البته در این کار نیز نباید بیش از حد لازم زیاده روی شود وگرنه در صورت تکرار مطمئنا عواقبی از سوی گوگل برایتان خواهد داشت.
در بیان دیگر در مورد نکات بهینه سازی و سئو سایت باید این مورد را مدنظر قرار دهید که فونت کلمات کلیدی خود را بزرگتر کنید، موتورهای جستجوگر به گونه ای برنامه ریزی شده اند که به فونت هر کلمه ای اهمیت می دهند وقتی یک کلمه بزرگ تر از کلمات دیگر نوشته شده باشد آن را مهم تر از بقیه متن ارزیابی خواهند کرد.

 

 

سئو سایت

 

  • 12
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر